Карлос Гон пак „захапа” Renault

Бившият шеф на компанията смята, че Режията е сянка на предишния си облик.

Пламен Георгиев,
Карлос Гон

, Getty Images

Карлос Гон

И зминалите две години бяха много тежки за цялата автомобилна индустрия. Едни се справиха по-добре, други не толкова. Във втората група спада и Renault, доказателство за което са статистиките за продажбите на нови автомобили. Но от компанията твърдят, че са преминали през „здравословните” проблеми (не и без помощта на правителството, което им отпусна заем от 5 млрд. евро през 20202 г.). Не и според бившия им шеф Карлос Гон, който отправи поредната си критика.

Renault представи мащабен план за преструктуриране и печалба, наречен Renaulution. Френският производител сложи акцент върху печалбата при Dacia и Lada, еволюция за Renault и култ с Alpine. Ефектът вече започва да се усеща в Европа, но все още има много работа. Всичко ще стане ясно до дни, когато компанията ще публикува финансовите си резултати за миналата година.

Очевидно Гон няма да преглътне обидата, че бе набеден за всички проблеми, затова и атакува отново. В интервю за Le Parisien, Гон заявява, че Renault показва посредствени резултати, превръщайки се в „сянка на предишния си облик”.

Попитан за Renaulution, Гон заявява, че стратегията трябва да се следва с реални действия. Според него това не се случва. Но за всяка промяна се изисква време. Dacia, например, влиза в нова фаза на развитие от 2023 г., докато Alpine отново е на път да се превърне в световен символ. Заедно с Mitsubishi и Nissan, Renault ще представи 35 електромобила под шапката на Алианса до края на 2035 г.

Недоволството на Гон е разбираемо, все пак е прокуден в Ливан. Но неговата политика да се печели от обеми бе заклеймяване няколкократно от настоящия шеф Лука де Мео. На фона на сегашната ситуация, това изглежда повече от логично. Както и ходът на Де Мео да препозиционира марката към по-луксозния спектър, където с по-малко продажби се реализират по-големи печалби.

Карлос Гон все още не е съден за нарушаването на редица финансови закони. Той все още вярва, че Nissan и японските власти са подели лов на вещици, защото е искал да слее двете марки.

Renault Карлос Гон