М акар гражданството в Монако да е запазено почти само за богоизбрани, една друга град-държава в Югоизточна Азия впечатлява с цени на автомобилите, при споменаването на които Принц Албер вероятно се изчервява. Става въпрос за Сингапур, площта на който е наполовина на Лондон, но въпреки това населението е 5,4 млн. човека.
Вероятно липсата на площ стои в основата Сингапур да е държавата, в която притежанието на личен автомобил да е най-големият лукс. В Сингапур цената на Porsche Taycan може да достигне $610, 000 (без екстрите), но още по-впечатляващо е, че цената на малък градски автомобил може да гони $80 000! Във видеото Kuma Karuma обяснява защо в Сингапур е толкова скъпо да притежаваш кола.
Светът полудява: $1,3 млн. за паркомясто в Хонг Конг
Използвайки Volkswagen Polo за пример, той започва с обяснение на цената на свободия пазар (Open Market Value). OMV е цената на автомобила преди всякакви данъци и такси. В този случай цената на Polo е 17 796 сингапурски долари ($13 423). След това идва данък Excise Duty (целта му е да възпре покупката на дадена стока), който е в размер на 20% от OMV цената. В този случай данъкът е $2684. След това купувачът трябва да заплати данък Goods & Services Tax (GST) от 7% върху общата стойност от Excise Duty и OMV. Така цената на Polo скача с още $1127.
Наред идва таксата Additional Registration Fee (ARF), която е на-тежката от всички. За коли с OMV цена до 20 000 сингапурски долари, стойността на тази такса е 100% над първоначалната цена OMV, Excise Duty и GST) За коли с OMV между 20 001 и 50 000 сингапурски долара, кандидат купувачът трябва да плати такса от 140% над първоначалната цена OMV, Excise Duty и GST. И накрая, ако искаш да си купиш автомобил с OMV над 50 000 SGD, „щастливецът” плаща допълнителни 180% над OMV, Excise Duty и GST. Но не, това не е краят.
Ким Кардашиян направи своя Lamborghini Urus като вана в „От глупав по-глупав”
Тъй като OMV е само 17 796 SGD ($13 423), неговата ARF е „само” $13 423. Комбинирано с $2684 Excise Duty и $1127 Goods & Services Tax, това прави Polo да струва $30 658, повече от двойно над началната цена.
До този момент клиентът само е купил автомобила, но има още едно нещо за плащане, за да може да го кара: нарича се Certificate of Entitlement (COE), който разрешава да шофираш новия си автомобил в следващите 10 години. Сертификатът за нашето примерно Polo струва 48 000 сингапурски долара ($35 669)! Така удоволствието от притежанието на VW Polo стига $99 000 SGD ($74 600), почти четири пъти над оригиналната цена на автомобила.
Ford Mustang Mach-E дебютира в София като премиера за Източна Европа
Само VW и Volvo правят достатъчно за електрификацията на Европа - доклад