Как проект за кола с 1400 к.с. пропадна в италианския автомобилен рай

Инвестицията трябваше да е за над 1 милиард евро. Китай се оттегли от съдружието малко преди краха

Hongq S9

, Silk-FAW

Неслучилата се суперкола Hongq S9 с 1400 к.с.

К омпанията за спортни автомобили Silk, съвместно предприятие за електрифицирани спортни и луксозни коли между Китай и Италия, спря проекта за хиперавтомобил с максимална мощност от 1400 к.с. в италианския регион Емилия-Романя.

Той е известен като рая на спортните модели на Апенините. Но въпреки това явно няма универсална рецепта за успех.

Регионалното правителство каза миналата седмица, че няма да внесе 4,5 милиона евро в проекта. Местните власти цитираха писмо, изпратено от Silk Sports Car Company, известна преди като Silk-FAW Automotive Group Italy, че възнамерява да се оттегли от споразумението.

В интервю за италианския всекидневник Il Sole 24 Ore, цитирано от Autonews, Джовани Ламорте, главен финансов директор на Silk Sports Car, казва, че на проекта „не му достига финансиране поради войната“ и той обещава още новини „до няколко седмици“.

Данъчни посетиха офисите на италианската агенция за обществени поръчки Invitalia миналата седмица, за да съберат документи по молба на Silk-FAW за 38 милиона евро публично финансиране за изграждането на завода в град Реджо Емилия.

През май 2021 г. Silk-FAW обяви, че ще разработва и произвежда електрически и хибридни луксозни хиперколи в Китай и Италия под марката Hongqi. Италианският завод трябваше да бъде построен в Реджо Емилия, в район, известен като Италианската моторна долина с марки като Ferrari, Lamborghini, Maserati и Ducati.

Компанията нае популярни в бранша мениджъри, включително бившия изпълнителен директор на Ferrari Амедео Фелиса, бившия шеф на BMW и Maserati Роберто Федели и бившия бос на Lamborghini Паоло Габриели. Някогашният главен дизайнер на Volkswagen Group Валтер де Силва имаше консултантска роля.

Silk-FAW показа проектирана от Де Силва концептуална версия на плъгин хибридния хиперавтомобил S9 през септември 2021 г. на Седмицата на дизайна в Милано. Тя беше подобна на тази, показана от FAW на автомобилното изложение във Франкфурт през 2019 г.

И двата концептуални автомобила имаха едни и същи спецификации: plug-in хибридно задвижване с V8-бензинов двигател и два електрически мотора, с комбинирана мощност от 1400 к.с., ускорение до 100 км/ч за 1,9 секунди и максимална скорост от 400 км/ч.

Silk-FAW планираше да инвестира първоначално 1 милиард евро за разработване на моделите S9 и S7 (купе, SUV и кабриолет), модерен завод и развоен център. По-малките модели S3 и S5 трябваше да се произвеждат в Китай и да се продават в световен мащаб.

Властите на Емилия-Романя обещаха финансова помощ. Очакваше се производството на Hongqi S9 да започне в началото на 2023 г., но планът така и не се реализира. Silk-FAW дори не е подписал договор за закупуване на земя за завода.

Миналата година много от топ мениджърите напуснаха, като Фелиса и Федели се преместиха в Aston Martin. Главният оперативен директор Катя Баси, която имаше кариера във Ferrari и Aston Martin, пък почина миналия ноември след боледуване.

През май 2022 г. Silk-FAW Automotive Group Italy беше преименувана на Silk Sports Car Company, премахвайки един от малкото знаци за китайско участие в проекта.

През ноември Hongqi обяви план за пускане на 13 електрически автомобила до 2025 г., но не спомена съвместното предприятие Silk. Фирмата продава изцяло електрическият SUV E-HS9, в Швеция, Норвегия и Холандия.

Италия Реджо Емилия Hongqi Hongqi S9 Silk-FAW