Д а им се порадваме, докато можем, защото бъдещето на спортните автомобили в Европа изглежда мрачно. След като наскоро Audi обяви, че изпраща своя R8 с V10 двигател в историята, сега е ред на Jaguar. Британската марка изпраща в историята един от най-красивите спортни автомобили, като това значи и край на спортните автомобили с двигател с вътрешно горене с емблемата на Jaguar.
За да отпразнува последната моделна година на F-Type и 75-ата годишнина на своите спортни автомобили, Jaguar ще предложи на клиентите си специалните серии F-Type 75 и F-Type R 75.
И двата идват с редица специални акценти, включително металика Giola Green. Табелите, увековечаващи повода, са задължителни. Джантите са 20-ки, в черен гланц.
Стоманени емблеми в интериора обозначават ексклузивитета на това специално изпълнение за купето и роудстъра. Собствениците ще могат да се радват на спортни кожени (Windsor) седалки, 12,3-инчово дигитално приборно табло, както и специален Black Pack.
За различните пазари ще има малка разлика в параметрите, но F-Type 75 ще се предлага с 2,0-литров турбо мотор, но това изглежда несериозно за сериозността на случая: изпращане в историята на този страхотен автомобил. Затова си има 5,0-литров V8 с компресор, който изпраща 450 к.с. към задните гуми.
А какво да кажем за F-Type R 75! Същият V8 вече генерира 575 „коня” и 700 Нм. Това вече е достойно изпращане. Моделът ускорява от 0 до 96 км/ч за 3,5 секунди, а максималната скорост е 300 км/ч.
Специалните версии са оборудвани с Adaptive Dynamics, като и двата модела са оборудвани с електронно контролиран активен заден диференциал. R 75 отива една стъпка по-напред с променена геометрия на окачването.
Цената на P450 AWD 75 Coupe във Великобритания започва от 78 330 лири и скача до 102 870 лири за P575 AWD R 75 Coupe. Роудстърът е още по-скъп: 88 880 лири и 108 065 лири за R 75.