Jaguar е потънал в „посредственост“ и с времето е „загубил всякаква стойност“. Това казва не кой да е, а главният дизайнер на компанията Гери МакГоверн в интервю за Automotive News Europe, цитиран от CarScoops.
За целта компанията има нов план как да се възроди. Първата стъпка е по-голям фокус към САЩ. „Само в САЩ има 20 млн. милионери. Така че по-малки бройки и по-висока цена е абсолютно правилната позиция за Jaguar”, казва МакГоверн.
Това води до логичната втора стъпка. За да привлече по-богатите клиенти, Jaguar ще предлага „безстрашни“ дизайни, които да шокират.
„Не трябва да се притесняваме дали всички ни обичат, защото това е целувката на смъртта. Именно заради това Jaguar е в позицията, в която е днес – без никаква стойност“, допълва той.
През последните две десетилетия Jaguar преследваше по-масовия пазар и това отблъсна богатите клиенти, смята ръководството на компанията. За нея е важно да си върне предишната слава на по-луксозна и ексклузивна марка и започва да върви по този път веднага.
По-късно тази година компанията ще покаже изцяло електрически модел – 4-врато GT за дълги пътувания с пробег 700 км. То се очаква на пазара през 2025 г., като ще бъде последвано от още два електрически модела. Най-вероятно един от тях ще е директен конкурент на Bentley, като не се изключва другият модел да е кросоувър или SUV. Засега Jaguar не навлиза в детайли за плановете си.