И в Мароко се очертава да има завод за батерии

Страната води преговори с производители, засега имена не се съобщават. Договор може да бъде подписан до края на годината

Peugeot pick up Мароко

, Peugeot

Този пикап на Peugeot се произвежда в Мароко.

М ароко преговаря с производители на батерии за електрически автомобили за изграждане на завод в страната, който да стане част от съществуващия автомобилен сектор и добивите на кобалт, каза министърът на промишлеността Риад Мезур, цитиран от Autonews.

Надяваме се да подпишем договор за завода преди края на тази година“, каза министърът в интервю за Ройтерс, но не пожела да назове имената на компаниите.

Той не посочи на колко ще възлиза инвестицията, но използва думата “гигазавод", термин, широко използван за големи производствени съоръжения, включително напоследък и в автомобилния бранш.

Планираната фабрика за EV батерии ще "предложи огромен импулс за местния автосектор" и ще се възползва от наличието на възобновяема енергия и суровини като кобалт и фосфати в страната, добави той.

Търсенето на батерии нараства дори и в Мароко, където Citroen планира да удвои производствения си капацитет в рамките на две години от 50 000 EV, каза Мезур.

В Мароко има заводи на Renault и Stellantis с общ капацитет от 700 000 годишно. Dacia Sandero и Peugeot 208 са примери за популярни модели, които се произвеждат в Мароко.

Целим се към 1 милион през следващите три до четири години“, каза Мезур.

Износът на около 250 автомобилни производители и доставчици в Мароко надхвърли индустриалния износ на страната през последните седем години, надминавайки продажбите на фосфати.

До май тази година продажбите на автомобилния сектор на Мароко възлизат на 4,13 милиарда долара, което е ръст от 24 процента.

Ройтерс

износ завод на Mercedes завод за електромобили Мароко