П родажбите на нови автомобили през 2023 г. се очаква да запазят нивата си от пандемията за четвърта поредна година.
Нарушените доставки отстъпват място на спад в търсенето, според анализ на LMC Automotive, цитиран от Autonews.
Очаква се да бъдат пласирани около 85 милиона МПС - потребителите стават предпазливи, тъй като инфлацията и лихвените проценти се повишават.
Трябва да имаме предвид, че през 2019 г. - последната година преди пандемията, са купени над 90 милиона возила.
Търсенето несъмнено намалява, тъй като глобалните икономически перспективи се влошават и плановете на клиентите да направят голяма покупка, като например на нова кола, се осуетяват“, коментира Джонатан Поскит, директор в LMC Automotive.
Той добавя, че достигане на обемите не се очаква преди 2024 г., като и това може да се окаже оптимистичен срок, предрвид тенденцията да се стигне до световна рецесия, като същевременно инфлацията остане.
За да избегнат загуби, големите компании намалиха обемите (бяха и принудени - първо заради недостига на чипове, а сега и заради други “бури”), като се ориентираха да залагат на най-скъпите си модели. От тях печелят от маржове, не от бройки.
Според агенцията цените се очаква да се понижат, тъй като бюджетите на домакинствата са подложени на натиск, а положението с доставките се подобрява. В САЩ средната цена на автомобил достигна 46 000 долара, а това е много.
Докато Европа и Северна Америка навлизат в зимните месеци, икономическите перспективи изглеждат все по-мрачни на фона на упорито високата инфлация и основното търсене на нови коли неизбежно намалява“, каза Поскит.