Д нес BMW България направи кратък отчет за изминалите девет месеца от началото на 2024 г., която изглежда ще е рекордна за BMW на световно ниво и на родна почва. Поне това показват цифрите, а третото тримесечия по традиция е най-силното за българското представителство на баварската марка.
По време на събитието бе показано за пръв път и новото, четвърто поколение на 1 Series, което ние вече имахме възможността да тестваме и за което скоро ще разкажем подробно.
BMW 1 Series 2024
По този начин баварците затварят целия моделен кръг с нови модели – започвайки от „единичката“ и стигайки до „седмицата“ и Х7. Но как ще се продава този хечбек у нас е трудно да се отговори, вероятно отговорът би бил „трудно“, тъй като родният пазар винаги е обичал скъпите немски марки и модели.
И точно това показва статистиката на BMW България, който за 9 месеца е успял да продаде 1201 нови автомобила, ръст от 18% спрямо същия период на миналата година. Отделно има и 343 (-2%) реализации на употребявани автомобили с първа клиентска регистрация в БГ (Premium Selection).
Но по-интересна е разбивката на тези продажби. Тя показва, че с най-много реализации за периода е BMW X7 със 190 продажби, с една повече от BMW X5, който има на актива си 189 бройки. Х3 е със 102, но моделът вече е напълно нов и тепърва ще набира скорост.
BMW Series 7 се е пласирала в тираж от 92 броя от началото на годината, Х6 има 80 продажби. Очевидно българската икономика се развива много бурно.
В страни от саркастичната забележка, стабилизираното ниво на лихвите („лихвен оазис“, както ни наричали на Запад) е сериозен фактор за тези продажби, както и фактът че седемте места се ползват с данъчен кредит у нас.
Що касае другата част от статистиката, 68% от продажбите на BMW у нас се падат на Х-семейството, като 4 от всеки 5 автомобила са оборудвани с xDrive.
Доста интересна е разбивката по тим задвижване. Тук дизелът си остава предпочитаният избор, 37% от продажбите на нови BMW-та се задвижват от дизелови двигатели. На бензина се падат 36%, плъг-ин хибридите са със 17 и изцяло електрически са 10%. Тук е моментът да отбележим, че BMW Group е една от малкото компании от т. нар. наследствени производители, които отчитат сериозно увеличение на продажбите на електромобили в световен мащаб. Баварците не са се отклонили от целта си до 2030 г. половината от продажбите на компанията да са на изцяло електрическо задвижване (BEV).