И най-продаваният модел на BMW в България е... Х7

Най-евтината Х-седмица започва от 199 200 лв. с ДДС, X7 M60i xDrive стартира от 248 050 лв.

Пламен Георгиев,
BMW X7 2022

, BMW

BMW X7

Д нес BMW България направи кратък отчет за изминалите девет месеца от началото на 2024 г., която изглежда ще е рекордна за BMW на световно ниво и на родна почва. Поне това показват цифрите, а третото тримесечия по традиция е най-силното за българското представителство на баварската марка.

По време на събитието бе показано за пръв път и новото, четвърто поколение на 1 Series, което ние вече имахме възможността да тестваме и за което скоро ще разкажем подробно.

 BMW 1 Series 2024

CarMarket.bg

BMW 1 Series 2024

По този начин баварците затварят целия моделен кръг с нови модели – започвайки от „единичката“ и стигайки до „седмицата“ и Х7. Но как ще се продава този хечбек у нас е трудно да се отговори, вероятно отговорът би бил „трудно“, тъй като родният пазар винаги е обичал скъпите немски марки и модели.

И точно това показва статистиката на BMW България, който за 9 месеца е успял да продаде 1201 нови автомобила, ръст от 18% спрямо същия период на миналата година. Отделно има и 343 (-2%) реализации на употребявани автомобили с първа клиентска регистрация в БГ (Premium Selection).

Но по-интересна е разбивката на тези продажби. Тя показва, че с най-много реализации за периода е BMW X7 със 190 продажби, с една повече от BMW X5, който има на актива си 189 бройки. Х3 е със 102, но моделът вече е напълно нов и тепърва ще набира скорост.

BMW Series 7 се е пласирала в тираж от 92 броя от началото на годината, Х6 има 80 продажби. Очевидно българската икономика се развива много бурно.

В страни от саркастичната забележка, стабилизираното ниво на лихвите („лихвен оазис“, както ни наричали на Запад) е сериозен фактор за тези продажби, както и фактът че седемте места се ползват с данъчен кредит у нас.

Що касае другата част от статистиката, 68% от продажбите на BMW у нас се падат на Х-семейството, като 4 от всеки 5 автомобила са оборудвани с xDrive.

Доста интересна е разбивката по тим задвижване. Тук дизелът си остава предпочитаният избор, 37% от продажбите на нови BMW-та се задвижват от дизелови двигатели. На бензина се падат 36%, плъг-ин хибридите са със 17 и изцяло електрически са 10%. Тук е моментът да отбележим, че BMW Group е една от малкото компании от т. нар. наследствени производители, които отчитат сериозно увеличение на продажбите на електромобили в световен мащаб. Баварците не са се отклонили от целта си до 2030 г. половината от продажбите на компанията да са на изцяло електрическо задвижване (BEV).

BMW BMW България продажби BMW X7