П рез миналата година в България бяха регистрирани рекордни за последните 6-7 години продажби, които обаче останаха много далеч от абсолютния рекорд от 2008 г., когато бяха продадени близо до 50 000 нови автомобили.
На пазара на луксозни автомобили постижението на BMW копира това на компанията-майка: рекордни продажби в луксозния сегмент. В цифри това се изразява в предадени на клиенти 1456 автомобили с марката BMW (регистрираните са 1749, но в тази цифра влизат и продадените от частни лица или автокъщи автомобили). Това постижение означава ръст от 35% на продажбите. Тук може да се добавят и 466 употребявани автомобила с първа клиентска регистрация в БГ (+45%), това са автомобилите от Premium Selection.
Към постиженията на BMW България може да се добави 24% повече продажби на MINI (102 броя) и 39% повече продадени мотоциклета (258).
Лично за мен най-любопитен е фактът, че най-продаваният модел на BMW в България е и един от най-скъпите, а именно Х7 с 238 броя. След това се нареждат Х5 (197) и Х1 (171). Кой е най-продаваният лек автомобил? По-горната логика е лесно да се отгатне: това е Серия 7 със 130 продадени лимузини. Между другото 2023 г. е и най-успешната година за „Седмицата“ въобще на световния пазар.
А кой е най-продаваният М-модел? Пак е лесно да се отгатне: това е най-скъпият и най-мощен автомобил в гамата на M GmbH – XM. Реализирани са 47 броя. Всичко това за пореден път показва, че клиентът на баварската марка не се вълнува от предрасъдъците, от разбиранията за красиво и грозно на най-запалените фенове на марката. Защото именно по адрес на ХМ и Серия 7 бяха изречени огромен брой нападки и подигравки по адрес на дизайна им, но продажбите показват нещо коренно различно.
Сред интересните цифри по отношение на продажбите на BMW в България спада миксът на задвижването: 37% са дизелови (от 80% преди няколко години), 34% са бензиновите, 15% са PHEV моделите и 14% са BEV (електромобил). Нищо изненадващо няма във факта, че 4 от 5 продажби са със задвижване на четирите колела. В микса на моторизацията 50% са за 6-цилиндровите двигатели, 21% за 4-цилиндровите.
За финал оставаме факта, че 35% от продажбите на марката у нас се извършват „кеш“, а около 30% от продажбите са на корпоративни клиенти с автопарк между 3 и 5 автомобила.