Honda планира „прикрито поглъщане“ на Nissan и Mitsubishi

Това смята Карлос Гон, един от най-противоречивите топ босове в автомобилната индустрия, нашумял със сагата по ареста си в Япония и последвалото бягство в калъф за контрабас

Карлос Гон

, Nissan

Карлос Гон (снимката е илюстративна)

К арлос Гон се изказва рядко, но винаги думите му стигат далеч, защото го прави, когато има какво да каже. След като описа Nissan като „скучен, посредствен“ и в „лоша позиция“, а алианса Renault-Nissan нарече „малък и крехък“, 70-годишният беглец сега има какво да каже по темата за формирането на японския алианс NISSONDA + Mitsubishi.

В интервю за Automotive News Гон казва, че Honda планира „прикрито поглъщане“ на Nissan и Mitsubishi. Той поставя втората по големина японска автомобилна компания на „шофьорското място“, за да поеме контрола.

Не мога да си представя нито за момент как ще работи това между Honda и Nissan, освен ако не е поглъщане, освен ако не е прикрито поглъщане от Honda на Nissan и Mitsubishi с Honda на шофьорското място. Това ще бъде поглъщане, прикрито поглъщане."

Гон казва пред Automotive News, че връзка с Honda никога не е била на масата по време на мандата му като изпълнителен директор на Nissan (между 2001 и 2017 г.). По това време алиансът Renault-Nissan е в голям подем, като френската марка държи 43,4% дял в Nissan. В края на 2023 г. Renault продаде обратно 5% на Nissan.

През 2024 г. Гон води различен живот в Ливан, като преподава в местен колеж и помага на стартъпи, предлагайки им бизнес съвети. Що се отнася до делата, пред които все още е изправен: "Имам си адвокати. Те си играят с това."

По отношение на новосформирания алианс Honda-Nissan-Mitsubishi, обявен на 1 август, подробностите остават неясни. Honda и Nissan обаче сключиха поотделно сделка за работа върху батерии, електрически двигатели и софтуерно дефинирани превозни средства (SDV). Освен това Nissan и Honda взаимно ще допълват гамата си с автомобили с ДВГ и напълно електрически модели. Nissan продължава да държи 34% дял в Mitsubishi.

Източник на статията: motor1.com

Карлос Гон NISSONDA