П рез 2022 г. се навършват 25 години от пускането на пазара на първия Forester през 1997 г. Оттогава този емблематичен модел, предшественик на днешните SUV, е избран от над 4,5 милиона клиенти по целия свят, 357 000 в Европа и е спечелил над 90 награди, най-вече по отношение на безопасността.
След появата на петото поколение, в което дебютира хибридната система за японската марка, Forester се обновява за моделна година 2022.
В дизайна веднага изпъкват променените фарове, които оставят повече място за предната решетка, чийто размер е увеличен.
На линия отново е 4DVENTURE, придаваща на модела повече индивидуалност. Правят впечатление оранжевите елементи, които се открояват на фона на черния цвят на предната и на задната броня, на страничните профили и на релсите на багажника на покрива. Джантите са 18-ки.
В купето оранжевият цвят отново изпъква върху профилите на вентилационните отвори и по скоростния лост и украсява арматурното табло, волана, вратите и шевовете на седалките. Както и при Outback 4DVENTURE, седалките са изработени от водоотблъскваща материя и заедно с постелките за пода и водоустойчивата подложка на багажника.
Forester вече е оборудван с най-усъвършенстваната система за подпомагане на водача на Subaru – EyeSight Driver Assist Technology. С четвъртата техническа актуализация към множеството функции, налични в предходния модел, се добавят две важни нови функции, които отново подчертават голямото внимание на Subaru към безопасността.
С моделна година 22 в цялата гама на Forester се добавя e-Active Shift Control, като тази функция се активира, когато автомобилът е в спортен режим: когато водачът натисне педала на спирачката преди влизане в завой, се симулира понижаване на предавката с двоен ефект – увеличаване на двигателното спиране в завоя и улесняване на бързото ускорение, тъй като оборотите на двигателя вече са близо до максималния въртящ момент.
С 220 милиметра пътен просвет Forester се чувства отлично и извън пътя, с двойната функция X-MODE (с режими SNOW/DIRT иDEEP SNOW/MUD). При новия модел е добавена функция, която изключва системата X-MODE, с възможност за автоматично повторно включване, когато скоростта на автомобила падне под 35 км/ч.
Задвижването е поверено на e-BOXER – новото поколение задвижваща система на Subaru, която комбинира електрически блок с двата стълба на технологията на Subaru: двигателят BOXER и симетричната AWD. Става въпрос за 2-литров мотор с мощност 150 к.с. и 194 Нм въртящ момент, 80% от компонентите на който са обновени, в комбинация с електромотор в трансмисията Lineartronic с мощност 16,7 к.с. и въртящ момент 66 Nm.