Новото поколение "Форд Фокус" направи световен дебют на международния автомобилен салон в Детройт.
Моделът ще предлага по-икономични двигатели и нов дизайн, който ще бъде еднакъв за всички световни пазари на марката в общо 122 държави.
От компанията обещават и по-високо усещане за качество, както и подобрено управление и окачване.
И в Европа, и в Северна Америка "Фокус" ще се предлага в две версии - хечбек и седан.
Производството на новия модел ще започне в края на 2010 г. в Заарлуис (Германия), Мичиган (САЩ) и в Чунцин (Китай), а по-късно автомобилът ще се сглобява също така и в Испания и Русия.
Моделът е един от десетте модела, използващи новата C-car платформа на "Форд". Първите автомобили, които са на нейна база, са "Форд C-MAX" и "Форд Гранд C-MAX".
Дизайнът на новия "Фокус" е по-спортен и по-динамичен. Впечатляващ е и интериорът, в който акцент е стилната и удобна централна конзола.
От механична гледна точка, инженерите са оптимизирали окачването, а управлението е подобрено.
Следващото поколение на популярния модел ще се задвижва от изцяло ново поколение бензинови турбодвигатели EcoBoost с директно впръскване на горивото.
Работният им обем варира от 1,0 до 1,6 л, а мощността им - между 89 до 180 к.с. Те ще имат консумация на гориво от 10 до 20% по-ниска спрямо досегашните агрегати.
Дизеловите варианти Duratorq TDCi са с обем 1,6 и 2,0 л и предлагат мощност от 128, 168 или 197 к.с.
Всички двигатели ще работят в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия или с роботизирана трансмисия с два съединителя.
В Детройт "Форд" получи северноамериканските награди за най-добър автомобил и ван (в американския си вариант на truck) на 2010 г., което е пореден признак за възстановяване на позициите й на световния пазар.
Хибридният модел "Фюжън" бе обявен за най-добър автомобил на годината, а наградата за ван взе "Форд Транзит кънект".