Доста от набедените за нови моделни поколения автомобили, всъщност не предлагат кой знае какви новости, а са леко "фризирани" и лифтирани, за да се демонстрира активност и "креативност".
Не такъв е случая с новата "Астра" на "Опел" - дизайнерите от Рюселсхайм, начело с Марк Адамс, успешно са обновили колата в новия фирмен стил, наложен с "Инсигния", коментира Автопрес 2001.
Салонът на колата е леко дръпнат напред в известния преди стил "cab forward", което прави салона почти еднообемен.
На дължина колата е пораснала със 170 мм до 4420 мм, за по-голям простор в салона междуосието е увеличено със 71 мм до 2686 мм, което прави новата "Астра" първенец по този показателя в категорията й.
В основата на колата е новата глобална пратформа на GM, използвана вече при "Шевролет Круз "и "Волт", но с известни различия.
Под капака засега колата ще стартира само с бензинови двигатели 1,4 и 1,6 л, с мощности от 100 до 180 к.с. (1,6 Turbo). С тях се куплира нова шестстепенна автоматична кутия с възможност за ръчен режим на управление.
По-нататък колата ще получи и редица турбодизели със система комън рейл - от 1,3 до 2,0 л и мощности от 95 до 160 к.с.
За да се противопостави успешно на традиционния си съперник "Фолксваген Голф", новата "Астра" ще предложи непознато досега за автомобил от този клас оборудване - окачване FlexRide с електронноуправляеми амортисьори, адаптивни светлини AFL+, като на "Инсигния", система за следене на пътната маркировка и знаци.
През миналата есен старата "Астра" уверено държеше шестото място в общоевропейския рейтинг на продажбите, но през началото на тази година продажбите паднаха с 40%, което прави изкарването на новия модел много актуално за "Опел".
Марката в момента е на кръстопът - компанията се продава от GM, като сред претендентите за нейния контролен пакет акции са концернът ФИАТ и канадската фирма "Магна" в партньорство с руснаците от ГАЗ.