Ford ни намига, че ще извади поредно асо от ръкава, свързано с иконата си GT40 и първите три места в “24 часа на Льо Ман” през 1966 г.
Този път се нарича Ford GT Holman Moody Heritage Edition и ако се съди по един кратък, но съдържателен пост в Туитър, през пролетта ще видим реален модел.
A legendary supercar and legendary name from our racing past meet again this spring.
— Ford Motor Company (@Ford) March 9, 2022
Say hello to the new #FordGT Holman Moody Heritage Edition, a car that pays tribute to Ford's famous 1-2-3 finish at the 1966 Le Mans race.
🏁🏁🏁 pic.twitter.com/iHWdgUBTu4
Сега имаме само три фрагмента от каросерията на спортния автомобил, от които съдим, че основният цвят е златист, съчетан с червен.
Holman-Moody е била фирма за спортни автомобили за Наскар. В един момент тя започва да работи за Ford, всъщност моментът, в който в Детройт си поставят за цел да победят Ferrari в “24-те часа на Льо Ман”.
В митичната надпревара, за която видяхме наскоро и филм, леко (по холивудски) изкривяващ историята, Ford е с две коли на Alan Mann Racing, също толкова на Shelby American и Holman Moody. Третото място е за автомобил на Holman Moody, което ни кара да мислим, че Ford вече ще затвори кръга, преди в края на тази година да пусне лимитирана серия от модела за специални клиенти. И за сбогом на GT40.
Първо беше черно-бял модел, след това червено-бял, а триото допълни синьо-оранжев. Един от тях бе посветен на Кен Майлс, който се нарежда втори. Последва още един черно-бял, за да стигнем до GT Alan Mann edition, за който ви разказахме преди месец.
И при него имаше “злато”, но само като ивици, основният цвят бе червеният. Ще видим какъв ще е двигателят при Holman Moody - Джон Холман и Ралф Мууди са работили най-вече по мотора на GT40.
Ford продължава да ни държи в напрежение, не потвърждавайки или отричайки всички витаещи слухове и пускайки такива фрагменти. Нищо, така е по-интересно.