Fiat се отказва от малките коли, иска по-голям марж

Чакаме четири модела в следващите четири години

Пламен Георгиев,
Fiat Concept City Car

, Fiat

Fiat Concept City Car

Н овата стратегия на марката бе съпроводена с показването на цяла гама от концепции, вдъхновени от Panda. Те трябва да дадат началото на ново моделно семейство, което да скъса с корените Fiat да предлага малки и достъпни коли. Защо ли? Защото там маржовете са малки, по-голямата печалба идва от големите и по-луксозни модели.

Мулти- енергийната платформа Smart Car на Stellantis ще позволи следващите модели на Fiat да бъдат оборудвани с всички видове задвижвания (електрически, хибридни и конвенционални).
Първият нов продукт ще бъде разкрит следващия юли, последван от пускането на нов модел всяка година до 2027 г.
Иначе, изхождайки от показаните концепции, първият сериен модел трябва да е нов градски автомобил, нещо като Mega-Panda.

Вторият от четирите модела ще е пикап. Италианците са лидери на пазара в Южна Америка, а пикапът Strada е най-продаваният автомобил на бразилския пазар. Във Fiat са сигурни, че този тип превозно средство може да повтори успеха си на световно ниво, дори и в Европа.

Наследник на два от най-големите хитове на марката – FIAT Fastback в Бразилия и FIAT Tipo в Близкия изток и Африка – третият нов модел (фастбек каросерия) има за цел да следва техните стъпки и да се утвърди на глобално ниво в Латинска Америка, Близкия изток и Африка, а също така и в Европа.

Четвъртата концепция във видеото е просторен семеен SUV, нещо като Giga-Panda. Логично е в гамата да има и такъв модел, не е логично той да идва последен от всички, но пък и от Fiat не са казвали в каква последователност ще бъдат лансирани за пазара.

Fiat показа и концепция на кемпер, но това е нишов модел, не е ясно дали ще бъде пуснат в серийно производство.

Fiat стратегия