„Фиат Браво“ няма да се прави в Европа повече, обявил говорител на „Фиат-Крайслер“ (FCA). Автомобилът тихо и незабелязано премина в небитието през лятото и няма да има заместник поне още две години. През това време в Турция ще влязат в производство три нови модела, пише „Автопрес 2001“.
„Браво“, чиято инженерна част беше развита от „Магна“, замести навремето модела „Стило“
на конвейера на „Фиат“ в завода в Касино, Италия. Стартът на производството му беше през ноември 2006 г. и продължи до края на 2012 г.
Моделът се правеше още и в завода на марката в Бетим, Бразилия. Бразилският вариант обаче има вече фейслифт и ще остане в производство поне до 2017 г.
Приключването на производството на „Браво“ (или „Ритмо“, както е известен на някои пазари) остави завода в Касино само с моделите „Алфа Ромео Джулиета“ и „Ланча Делта“.
От FCA още не съобщават къде ще се прави новият модел с обозначение Progetto 152, но Касино остава най-вероятното място за това. Прототип на този дълго очакван наследник на модела „Алфа Ромео 159“, който може би ще носи името „Джулия“, ще бъде показан на журналистите на 24 юни 2015 г. Датата е избрана нарочно в чест на 105-годишнината от основаването на „Алфа Ромео“.
С лансирането на Progetto 152 ще бъде анонсирана и новата задноприводна и пълноприводна архитектура на FCA, наречена „Джорджо“.
Евентуалният наследник на „Браво“ ще са прави от съвместното предприятие „Тофаш“ в турския град Бурса.
Този модел, все още в зародиш, носи името Progetto 317 и ще бъде във варианти петврат хечбек, комби и седан (Progetto 342, наследник на модела „Линеа“).
Тези модели се очакват в производство след 2016 г. Наследникът на „Линеа“ ще се прави още в Китай и Бразилия.
Турският партньор на „Фиат“ обявява готовност за годишно производство на 580 хил. седана и общо 700 хил. за хечбека и комбито. Плановете за тяхното производство предвиждат период от 2017 до 2023 г.