Ferrari SP51 e единствено по рода си роудстър упражнение на тема 812 GTS

Монтиран отпред V12 атмосферен двигател си е рядкост и радост за феновете, но истинският акцент тук е отзад

Пламен Георгиев,
Ferrari SP51

Newspress / Ferrari

П рез последните години Ferrari пусна няколко уникални модела, произведени в един единствен екземпляр, сред които Omologata, F12 TRS, SP48 Unica и др. Сега легендарният производител показва поредното си уникално изпълнение.

Подобно на изброените модели, Ferrari SP51 е направен по специална поръчка и изисквания на свой клиент от Тайван. Това е дало поле за действие на програмата Special Projects и дизайн-шефа Флавио Манзони. SP51 запазва основните пропорции на 812 GTS, но залага на поръчкови джанти и фарове, по-меки и плаващи линии на купето с цел постигане на по-ретро излъчване.

Сините и белите цветови акценти, които преминават през цялата дължина на автомобила, отдават чест на миналото на Ferrari, по-специално на състезателния автомобил Ferrari 410 S от 1955 г. Трислойната боя Rosso Passionale, създадена специално за този проект, връща SP51 отново в настоящето.

Newspress / Ferrari

Макар донорът 812 GTS да е с алуминиева конструкция, за това специално изпълнение Ferrari е използвал масивно количество карбон, част от който небоядисан, за да промени вида на всеки панел, включително капака на двигателя, в който се открояват двата въздуховода под челното стъкло, заобиколени от черен карбон.

Но най-приковаващият погледа елемент в дизайна на SP51 е карбоновото крило, което свързва двете гърбици зад двете седалки. Ferrari казва, че това е стилистична препратка към тарга дизайните, използвани от спортните прототипи от 60-те години.

Newspress / Ferrari

Ferrari казва също, че върхът в дизайнерския процес, в който собственикът е участвал на всяка стъпка, се две специални идеи в интериора. Едната е внедряване на синята и бялата цветова схема от екстериора върху арматурното табло, централния тунел и преградата зад седалките. Другата е използването на същия цвят Rosso Passionale за тапицирания в Алкантара интериор. Синьо-белите шевове са поредната връзка с ивиците, преминаващи през дължината на автомобила.

Newspress / Ferrari

Както при всички други проекти на Special Projects, по задвижването на SP51 не е правено нищо. Това не се е и налагало, защото 812 GTS се задвижва от атмосферен 6,5-литров V12 двигател. Мощността му от 800 к.с. се достига при 8500 об./мин, а въртящият момент от 718 Нм идва при 7000 об./мин. Максималната скорост е 340 км/ч.

Ferrari Ferrari SP51