И деята за този проект се родила на среща на главния дизайнер на Ferrari Флавио Манцони с основателите на нашумялото списание COOL HUNTING Евън Оренстийн и Джош Рубин в Ню Йорк.
Те разговаряли в шоурум на програмата за персонализация на италианската марка (Tailor Made).
Оренстийн и Рубин са големи почитатели на японската култура и традиции. Така Манцони се съгласил, че Tailor Made може да направи кола, която да съчетава (или комбинира) италианското и японското. Като предизвикателство.
И се ражда това уникално Ferrari Roma - един-единствен екземпляр, който беше изложен на приключващия днес Фестивал на дизайна в Ню Йорк. Специално за COOL HUNTING.
Някои от нашите читатели може да знаят, че “куул хънтинг” е и течение в маркетинга, така всичко си идва съвсем на мястото.
Използвани са бои и багрила, типични за Япония. Като например “синьото индиго” на екстериора. С азиатски привкус е и цветът на джантите.
В интериора сядате на седалки, чиято тапицерия е направена от рециклирани кимона. Платът се нарича сакиори. А облеклата са били много стари - на 75 и 45 години.
Индигото личи на други места, има и специална брандировка. Използван е метал, от който се правят прочутите самурайски мечове. А предавателният лост е от мед. Това е вдъхновено от семеен бизнес в Киото, насочен към медни кутии за чай. В тяхна чест са оформени и въпросните ярко контрастиращи джанти.
Има навсякъде по нещо японско - като цвят, нюанс, знак, метално покритие...
Промени по техниката обаче няма. Автомобилът се задвижва от 8-цилиндров 3,9-литров двигател с 612 к.с., а предавателната кутия е 8-степенна с два съединителя.
Добра работа - японското и италианското са в отличен синхрон.