Ч етвъртото поколение на Skoda Fabia бе представено през 2021 г., но бъдещето на модела е несигурно. Възможно е компанията да бъде принудена да свали Fabia от конвейра през 2025 г., когато в сила трябва да влязат регулациите на Евро 7. Те ще наложат модификации по задвижването на Fabia, които ще направят модела прекалено скъп.
Пред Autocar изпълнителният директор на марката признава, че Евро 7 ще оскъпи модела драстично, а това е в разрез със замисъла на самия модел. Дори след последните увеличения на цените на новите автомобили, цената на Skoda Fabia в Германия започва от 18 300 евро, което я прави един от най-достъпните модели в сегмента.
Клаус Зелмер вярва, че новите регулации ще оскъпят съществено автомобилите, така Fabia вече няма да е разумното решение за клиентите. Макар Европейската комисия да изчислява, че въвеждането на новия стандарт ще оскъпи новите автомобили средно с 304 евро, VW Group е на коренно различно мнение. Миналата година Томас Шафер, изпълнителен директор на Volkswagen, заяви, че цените на конвенционалните автомобили с ДВГ може да поскъпнат с до 5000 евро след въвеждането на Евро 7. Това е над 25% от стартовата цена на автомобила от компактния клас.
За Skoda няма смисъл да продава Fabia, ако тя стане по-скъпа от задаващия си напълно електрически малък SUV, който марката обещава да струва под 25 000 евро. Същото важи и за VW Polo, който с поскъпването може да стане по-недостъпен от задаващия се през 2025 г. електрически ID.2 (също на цена 25 000 евро).