Две автомобилни мечти: McLaren Elva & Ferrari Roma

Пламен Георгиев,
McLaren Elva

, McLaren

McLaren Elva

Н овият McLaren Elva е върховният роудстър на марката и първият модел с отворен кокпит, който идва от Уокинг. Не може да не обърнем внимание на тази кола, тъй като в дизайнерския екип на McLaren работи и българинът Алекс Алексиев, който вероятно е забъркан и в това творение.

Elva е създаден в чест на класическите спортни автомобили M1A, M1B и M1C от 60-те години на миналия век, които са „клиентски“ версии на състезателните автомобили на марката в Група 7.

McLaren

Новият McLaren Elva е първият модел, разчитащ на Active Air Management System (AAMS). Системата всмуква въздух през носа и го изкарва през отворите в предния капак под голямо налягане, след което го насочва над и под кокпита, за да създаде един вид виртуално челно стъкло, каквото в традиционния смисъл на думата липсва. McLaren нарича този ефект „въздушен мехур на спокойствието“. Като опция за модела ще се предлага фиксирано челно стъкло.

McLaren

Мощността идва от 4,0-литров битурбо V8 двигател, генериращ максималните 815 к.с. и 800 Нм, който работи съвместно със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. McLaren твърди, че новата Elva е способна на ускорение до 100 км/ч за под 3 секунди, докато спринтът до 200 км/ч ще отнема 6,7 секунди, което ще направи модела по-бърз от Senna.

McLaren

Доставките на първите модели ще започнат в края на 2020 г., като серията на Elva е ограничена до 399 бройки, като началната цена на всяка от тях ще започва от $1 690 000.

 Ferrari Roma

Ferrari

Ferrari Roma

Също толкова изненадващо вчера дебютира и новото творение на Ferrari, наречено Roma. Италианците също залагат на историята и „безгрижието“ от 50- и 60-те години на миналия век, с което се определя начинът на живот в Рим през този период.

Купето с 2+ места (реално отзад хора не могат да седят, освен ако не са деца) се характеризира с изключително стилен дизайн, като в радиаторната решетка се вижда този ретро дух, от който дизайнерите са черпили вдъхновение. Предният капак се спуска рязко надолу, докато колесните арки изпъкват с много голяма гърбица, нещо много характерно за спортните коли от средата на миналия век. Много по-агресивно е оформена задницата на колата с вградените в калниците стопове и четирите ауспуха в черната задна броня.

Ferrari

Интериорът отпред е разделен на две индивидуални зони, като за пръв път виждаме вертикално разположен дисплей на инфоразвлекателната система в „плаващата“ централна конзола. Там е разположен и уникалният селектор на трансмисията. Пътникът отпред разчита на собствена инфотейнмънт система, макар към момента да не е ясно дали това е стандартно или опция като в Portofino.

Ferrari

По задвижването неясноти няма. То е поверено на 3,9-литров турбо V8 двигател, генериращ максималните 620 к.с. и 760 Нм. Той работи съвместно с 8-степенна трансмисия с двоен съединител, което бе въведена за пръв път в модела SF90 Stradale.

Ferrari

Тежащият 1472 кг автомобил ускорява до 100 км/ч за 3,4 секунди, а 200 км/ч достига за 9,3 секунди. Максималната скорост е 320 км/ч.

Tesla започва строежа на Gigafactory 4 в Европа

Новата Skoda Octavia може да се конкурира с луксозните марки

Тестваме върха в гамата на Volkswagen: Touareg 3,0 V6 TDI

Източник на статията: Vesti.bg

Farrari Roma Ferrari McLaren Elva McLaren