Duster и Bigster се обзаведоха с хибрид на бензин и LPG, комбиниран с 4х4

Комбинацията от хибридна технология, двугоривен агрегат и задвижване на четирите колела се внедрява за първи път в света. За пръв път пък Dacia предлага „автомат“ с двоен съединител

Пламен Георгиев,
Dacia Duster

, Dacia

Dacia Duster

С амозареждащият се хибрид при Duster беше 140 к.с., при Bigster – 155 к.с., но и двата бяха на предно. Hybrid-G променя мощността на 150 к.с., но по-важното е, че върви с четири задвижващи колела. И по-интересното: ДВГ-то работи на бензин и LPG. По този начин се получава комбинация на самозареждащ се хибрид, каквато се въвежда за пръв път в света.

Този двугоривен хибриден агрегат 4x4, работещ и с пропан-бутан (LPG), е ефективен, гъвкав и лесен за шофиране. Комбинира 1,2-литров 48V mild-hybrid с мощност 103 кВт на предния мост с електрически мотор с пикова мощност 23 кВт (31 к.с.) на задния мост. Предоставя максимална мощност 154 к.с. с въртящ момент 230 Нм за двигателя с вътрешно горене и до 87 Нм за електромотора.

Двигателят с вътрешно горене е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и пера на волана, а електрическият мотор – с 2-степенна скоростна кутия с изключващ се заден мост.

Двустепенната скоростна кутия с разположения отзад електрически мотор 48V се прилага за първи път в света. Осигурявайки висок въртящ момент към колелата при ниски обороти на първа предавка за максимални офроуд възможности, тази иновативна технология може да се използва и до 140 км/ч за постигане на мощност, електрическо задвижване, моторна спирачка и офроуд производителност при използване на втора предавка. Неутралната позиция (изключен съединител) елиминира загубите от триене на пътя за по-нисък разход на гориво в режим 2WD, например при постоянна скорост на автомобила по магистрала.

Предавките на скоростната кутия с двоен съединител могат да се сменят с пера за превключване на волана – за първи път при Dacia. Тази функция е особено полезна при офроуд, теглене и шофиране в планината.

С електрическия мотор, свързан към задните колела, и самозареждащата се по време на забавяне и спиране литиево-йонна батерия 48V, с капацитет 0,84 кВтч, силовият агрегат често може да работи в електрически режим. В градски цикъл Duster и Bigster hybrid-G 150 4x4 могат да останат в електрически режим до 60% от времето за шофиране.

Със своите два 50-литрови резервоара за гориво, един за бензин и един за пропан-бутан, Duster гарантира пробег до 1500 км (WLTP цикъл) без презареждане.

Dacia Bigster Concept хибриден суперавтомобил хибридна система HEV Dacia Dacia Duster