Dacia прави Duster и на ток, запазва 4х4

Да се радваме ли или не, но Dacia има намерението да предлага и евтини електромобили, разширявайки гамата си

Dacia Duster 2024

CarMarket.bg

Dacia вече работи по електрически Duster, като обещанията са, че и предстоящият електрически вариант ще остане верен на философията за достъпност и надеждност, както и на 4х4 задвижването.

Румънската марка ще представи следващата глава от своята история през ноември, пише Autocar. Главният изпълнителен директор Денис льо Вот вече обеща, че ще има „много за електрификацията“ като част от тази презентация, предполагайки, че фирмата ще даде първите подробности за това как ще премине от двигател с вътрешно горене към електрически двигатели в цялата си гама.

Поради фокуса си върху достъпните модели, Dacia в момента има само един европейски електромобил, Spring, и се придържа към двигателя с вътрешно горене за основните си модели: Sandero, Jogger, Duster и Bigster. Но с наближаването на датата за поетапно премахване на автомобилите с ДВГ в ЕС през 2035 г., Dacia насочва вниманието си и към въвеждането на електрическа гама.

В резултат на това, електрически версии на всеки от автомобилите ѝ са в процес на разработка - и Ле Вот каза пред Autocar, че електрическият Duster „ще се появи навреме“.

За момента от Dacia няма времева рамка или конкретни подробности за електрическата версия на своя супер успешен кросоувър.

В съответствие с политиката на Dacia да използва платформи и технологии от Renault, електрическият Duster трябва да бъде базиран на платформата CMF-BEV, която е в основата на Renault 5, 4 и предстоящия Twingo. Тя може да се използва за градски автомобили до средноразмерни SUV-ове и ще бъде основата за всички предстоящи електрически автомобили на Dacia. Най-важното е, че вече е потвърдено, че CMF-BEV може да побере втори електромотор на задната ос, което означава, че Duster EV може да добави и 4x4 вариант.

Всички съществуващи серийни автомобили, които използват CMF-BEV, са с предно задвижване и имаше въпроси дали конфигурацията на платформата би могла да улесни поставянето на втори мотор. Но Renault наскоро разкри концептуална 4x4 версия на 4-ката – за която се смята, че е предварителен преглед на предстояща серийна версия – която добавя задвижващ заден мост, за да подобри офроуд способностите на кросоувъра. Това може да има значими последици за Duster, който е много близък по размер до 4-ката.

В краткосрочен план, Dacia ще добави нова хибридна 4x4 версия на третото поколение Duster (който беше пуснат на пазара към края на 2024 г.) по-късно тази година. Електрифициран заден мост ще му осигури задвижване на всички колела, за да се конкурира с Jeep Avenger 4xe.

Duster ще бъде вторият модел от настоящата гама на Dacia, който ще получи електромобил, след хечбека Sandero, който се очаква да получи електрическа опция, когато премине в следващото си поколение през 2027 г. Но преди това, Dacia ще пусне два нови модела от C-сегмента, които ще се настанят редом с Bigster начело на гамата, като част от стремежа на компанията да заеме дял от най-конкурентния и бързо развиващ се пазарен сегмент в Европа. Dacia не е потвърдила никакви подробности за тези два нови автомобила, но се очаква първоначално да бъдат задвижвани от двигатели с вътрешно горене, като се има предвид, че ще се появят в дилърствата до 2027 г.

Dacia Duster