Kia ЕV9 идва с две батерии, 380 к.с., 540 км пробег

Корейската марка каза почти всичко за новия си флагман, през 2025 г. ще има GT вариант

Kia EV9 GT Line

, Kia

Kia EV9 GT Line

Т очно преди две седмици Kia официално показа новия си SUV флагман EV9, а сега дойде ред за почти цялата информация за електрическия автомобил - размери, технологии, задвижване, възможности...

Както е известно той е базиран на електрическата глобална модулна платформа (E-GMP) на компанията-майка Hyundai Motor Group. И е първият триредов електрически SUV на Kia. Включва три конфигурации на задвижване с технология на батерии от четвърто поколение.

Базовият EV9 RWD Standard е с батерия от 76,1 кВч, която захранва електрически мотор с 215 к.с. макс. мощност и и 350 Нм въртящ момент. В тази конфигурация EV9 RWD Standard ускорява до 100 км/ч за 8,2 секунди.

За тези, които се интересуват повече от пробега, EV9 RWD Long Range разполага с 99,8 кВч батерия и 201 к.с. (9,4 с. ускорение). Между две зареждания може да измине около 541 км по WLTP, като колелата са с 19-инчови джанти.

Kia

Голямата батерия захранва и EV9 AWD, която включва два електрически мотора, които заедно осигуряват 380 к.с. и 600 Нм. В този вариант новият SUV спринтира до “стотака” за 6 секунди.

Ако това все пак не е достатъчно бързо, допълнителната функция Boost намалява времето за ускорение на късата дистанция е 5,3 секунди. Функцията Boost увеличава комбинирания въртящ момент до 700 Нм.

Kia не разкрива пробега за моделите EV9 RWD Standard и EV9 AWD, но казва, че ултра-бързата 800-волтова система за зареждане добавя към 239 км пробег за приблизително 15 минути на колонката.

Kia

Основният технологичен акцент за EV9 е системата Highway Driving Pilot (HDP), която ще позволи автономно управление от Ниво 3 на избрани пазари, където условията позволяват. Благодарение на 15 сензора, включително два лидара, HDP ще може да сканира и открива обекти в пълно 360-градусово зрително поле, за да предотврати потенциални сблъсъци. HDP ще се предлага в модела EV9 GT-Line в бъдеще, вероятно от 2025 г.

EV9 също така въвежда Kia Connect Store, който позволява на клиентите да купуват цифрови актуализации и услуги при поискване. Това ще им позволи непрекъснато да надграждат възможностите на EV9 “по въздуха” (OTA) и по всяко време.

Kia

Големият автомобил идва и с Digital Key 2 на Kia, който използва Ultra-Wide Band (UWB) технология, позволяваща на потребителите да отварят и запалват колата си с помощта на своя смартфон, дори когато ключът е в джоба или чантата им.

Списъкът с усъвършенстваните системи за подпомагане на водача е много дълъг, всичко най-ново, съвременно и полезно практически е налице.

Що се отнася до размерите, EV9 е почти идентичен с първообраза Telluride: 5010 мм дължина, 1980 мм широчина, 1755 мм височина. Междуосието е по-дълго - 3100 мм.

Kia

Големите размери се превръщат в просторен интериор, предлагащ три реда седалки с конфигурации от шест и седем места. Kia EV9 предлага четири опции за сядане на втория ред, включително 3-местни седалки тип пейка, основен тип, такъв за релаксация (седалките на първия и втория ред се накланят заедно, когато колата се зарежда) и въртящи се двуместни независими седалки (те се завъртат на 180 градуса, за да се обърнат към третия ред).

Kia казва, че EV9 има аеродинамичен коефициент от 0,28, постигнат чрез внедряването на усъвършенствани функции като 3D-принтиран капак, аеродинамични колела (19, 20 и 21 инча) и иновативни въздушни завеси, интегрирани в предната броня.

В допълнение към стандартния модел Kia EV9 ще предлага и GT-Line, включващ по-спортен стил, като отделни брони, джанти и багажник на покрива, както и отличителна цветова палитра.

Подготвя се и EV9 GT

Подробности за EV9 GT не са обявени, а само, че ще има и такава версия и това не е изненада. Неслучайно повечето нови официални снимки са с GT Line варианта.

Предположения прави реномираното издание Car and Driver. Според американската медия Kia може да реши да вземе конфигурацията с два двигателя на EV6 GT, който осигурява 576 к.с. Не е ясно колко ще бъдат в големия автомобил.

По-късно тази година концернът ще представи доста мощен автомоби - Ioniq 5 N, който се очаква да е с 600 к. с. и вероятно малко повече въртящ момент от EV6 GT.

Твърде рано е да се каже коя конфигурация ще бъде инсталирана в EV9 GT. Така не можем да спекулираме и за пробега. Много вероятно е спортната версия на “големеца” да излезе през 2025 г.

Kia Kia EV9 Kia EV9 GT