П рез първото полугодия на годината Volkswagen записа пазарен дял от 11,2%, което представлява спад с 0,9% спрямо същия период на 2015 г. (12,1%). Този резултат се явява най-ниският за компанията от 2008 г., когато VW държи 10,4% от европейския пазар, съобщава Financial Times.
Изданието свързва този факт с „Дизелгейт“. От януари до юни в ЕС марката е продала 875 380 автомобила, което представлява ръст от само 0,8% спрямо същия период на миналата година.
По данните на Европейската асоциация на автомобилната промишленост, на която се позовава FT, продажбите на целия автомобилен пазар в ЕС са нараснали с 9,4% до 7,8 млн. автомобила.
Макар да стои твърдо пред конкурентите си като общи продажби, проблемите на VW се оказват доходоносни за конкурентите й. Продажбите на Renault са се увеличили с цели 15% и достигат ниво от 585 689 бройки. Ford бележи по-скромен ръст от 5,4%, но също надхвърля границата от половин милион - 554 861 автомобила.
Вижте още: