Dacia категорично ще се препозиционира като офроуд, лайфстайл-ориентирана марка, за да се конкурира с Jeep, навлизайки на нови, по-големи пазарни сегменти.
Дизайн шефът на Renault Group, Лоренс ван ден Акер, е казал пред Autocar, че босът Лука де Мео е изразил желанието си марката да изрази „аспирации отвъд достъпността” при пристигането си начело на Групата през 2021 г.
Оттук идва темата аутдор”, казва Ван ден Акер. „Според мен няма сериозен конкурент на Jeep в Европа. Защо Dacia да не може да бъде такъв? Няма [достъпна] марка, която да е свързана с природата, която да ви изведе извън града, което, особено след дните на Ковид, става изключително актуално.”
„Dacia е марка, която е много добре позиционирана за хора, които обичат природата. Това ви дава две причини да си купите колата, а не само една.”
Първият автомобил, който ще илюстрира този подход, ще бъде следващото поколение Duster, който ще видим в сериен вид през 2024 г. Той ще е по-здрава и фокусиран върху „лайфстайл“ версия на достъпния малък SUV.
След него ще дойде и Bigster, по-голям и по-скъп SUV, насочен към семейния пазар.
Въпреки увеличението на размера и неизбежно на цената, Bigster няма да бъде много по-луксозен от съществуващата гама на Dacia, потвърди Ван ден Акер.
„По-голям е вярно, но по-луксозен не е вярно“, казва той. „Реалността е, че ако започнете да правите по-големи коли, ще се изправите срещу други конкуренти.
Така че не можем просто да копираме рецептата от Sandero в C-сегмента: това няма да работи. Трябва да сме много ясни [относно] какво ни очаква по отношение на конкуренцията, защото не играем в една и съща игра. Dacia ще направи това, което е правилно, за да бъде надеждна в C-сегмента, без да губи конкурентното си предимство, което е [ниската цена].“
Ван ден Акер смята, че най-голямото предизвикателство, пред което е изправена Renault Group, е вълната от силно конкурентни китайски автомобили, насочващи се към Европа, но казва, че Dacia е в най-добра позиция да води отпора на новите конкуренти.
Когато всички марки стават по-скъпи заради трансформацията към електромобили, не всеки ще може да си позволи тази стъпка“, казва той. „Така ще има хора, които искат да търсят приличен, достъпен, основен и готин транспорт. Надявам се, че Dacia ще събере много от листата, които ще падат от дърветата.”
Очевидно Dacia се справя чудесно със скачане на инфлацията през последните месеци. Обемът на доставките й се увеличи с 24% през първата половина на 2023 г. и тя стана втората най-продаваема марка на дребно в Европа с 8,4% пазарен дял.