Dacia се пуска в рали „Дакар“ и Световния рали-рейд шампионат (W2RC) от 2025 г. Вдъхновен от представената през 2022 г. концепция Manifesto, Sandrider е напълно нов автомобил, проектиран специално за рали-рейдове. Той се възползва от опита в състезанията на Renault Group и Prodrive, британска компания, специализирана в моторните спортове.
Състезателната машина е изградена спрямо регламентите на категория Ultimate T1+, съсредоточавайки се основно върху пъргавината и масата. Автомобилът е оборудван само със считаните за абсолютно необходими панели на каросерията. Липсват декоративни или разточителни елементи и естествено особен акцент е поставен върху аеродинамиката.
Вниманието е насочено към здравина на каросерията, като тук се включва укрепване на автомобила с консолидирани подрамка и брони, карбонова каросерия, окачване с двойни носачи и трансмисия 4x4, конструирана за високите изисквания на рали-рейдовете. Иновативна електрическа система поддържа оптимално захранване за всички аксесоари на борда дори при най-трудни условия.
Инженерите са работили особено упорито да направят автомобила по-лек и съответно да намалят разхода на гориво. Общата маса на Sandrider е намалена с около 15 кг спрямо сравними прототипи. Резултатът е постигнат с използване на по-леко тръбно шаси, отстраняване на всички излишни панели от каросерията и използване на карбон за останалите. Дизайнерите също така са премахнали всички декоративни елементи, а инженерите са избрали по-компактен и по-лек двигател. За оптимизиране на тягата и динамичната производителност разпределението на масата между предната и задната част е значително увеличено отпред.
Нещо повече - особено внимание е отделено на аеродинамиката с цел намаляване на разхода на гориво и същевременно увеличаване на производителността. Инженерите успяват да намалят въздушното съпротивление с 10% и подемната сила с 40% спрямо сравними прототипи. В процеса на работа те отделят специално внимание на въздухозаборниците за охлаждане на двигателя.
С представянето си днес Sandrider ще започне дълга серия от развойни тестове в няколко държави. Дебютът му в моторните спортове ще се състои в Рали Мароко 2024, част от Световния рали-рейд шампионат (W2RC) между 5 и 11 октомври 2024 г.
Dacia Sandriders, официалният отбор на Dacia за W2RC, ще се състезава в първото си рали Дакар и други събития на Световния рали-рейд шампионат през 2025 г.
Това ще стане със Себастиан Льоб, най-успешният пилот в рали шампионата, Насер Ал-Атия с пет победи в "Дакар" и Кристина Гутиерес Ереро с осем старта в маратона.