З а Карлос Сайнц и Лукас Круз това е четвърти триумф в пустинния маратон, след като спечелиха през 2010, 2018 и 2020 г. Четвъртият си успех испанецът постигна с четвърта различна марка, като стана най-възрастният печелил „Дакар” с автомобил.
Успехът на Сайнц дойде от третия опит на Audi. Сега компанията спокойно би могла да се оттегли, както все по-упорито се говори, за да се съсредоточи върху програмата си във Ф1. Ако това се случи, испанецът и другите двама пилоти ще трябва да си търсят нови отбори, което няма да е лесно, тъй като местата в най-силните екипи вече са заети. Но нека не избързваме, ще научим какво е решението на Audi вероятно много скоро.
Сега е важен резултатът на 2-кратния WRC шампион, който не дойде никак лесно. За негово щастие, най-близкият му конкурент, 9-кратният рали шампион Себастиен Льоб, претърпя тежък инцидент три етапа преди края, който го извади от битката за победата. Въпреки това Льоб успя да стигне до третата позиция.
Но силната атака на Льоб не омаловажава по никакъв начин успеха на Сайнц, който бе начело в осем дни от 12-те етапа. Двамата с Крус изминала общо 4600 състезателни километра (от 7883 кг), за да донесат триумфа на Audi с електрически RS Q e-tron.
Другите два екипа на компанията нямаха шанс. Матиас Екстрьом счупи заден мост в седмия етап, а 14-кратният победител в „Дакар”, Стефан Петерханзел, трябваше да прeглътне повреда в хидравличната система, малко след като спечели 50-ата си етапна победа с автомобил (от общо 83, разликата идва от победите му с мотор).