Звучи като кощунство, но и G-Class минава на ток

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz EQG Concept

, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQG Concept

П о време на световната премиера на настоящото поколение G-Class в Детройт през януари 2018 г., Арнолд Шварценегер, гост-звезда на салона и отявлен фен на „G”, успя да измъкне обещание от тогавашния шеф на Daimler AG, Дитер Цече, което по онова време си беше повече от неочаквано: Предстоящата електрификация на цялата моделна гама ще включи и G-Class. По-малко от три и половина години по-късно, по време на стартиралия в понеделник автосалон в Мюнхен, Mercedes-Benz показа, че държи на обещанията си, представяйки Concept EQG. Макар да не може все още да бъде купен, това на практика е много близка версия до серийния електрически G-Class. Така дори иконите ще преминат изцяло на ток, а Маркус Шафер, член на борда на директорите, заяви: „Където пазарните условия го позволяват, Mercedes-Benz ще е готов да мине изцяло на ток до края на десетилетието.”

Mercedes-Benz

Към този момент Mercedes ни показва само визията и тя определено е на G-Class. Феновете на емблематичния офроудър може да не останат доволни, но определено линиите и формите на концепта се доближават до оригинална в последната му версия. Със сигурност разполага с външните черти, които безпогрешно да бъдат разпознати като G-Class. А за способностите му ще гарантира легендарното тестово трасе в планината Schöckl край Грац, където ще се проведе финалният тест на серийния модел. Осеяно с изкачвания до 60 градуса, дългото 5,6 км трасе винаги е било приемано като едно от най-взискателните в света офроуд предизвикателства за човек и технология. След като успее да се справи с него, електрическата "G" ще получи признанието "Schöckl proved", което е задължително за всеки от серия 463.

Mercedes-Benz

Докато това се случи, ще трябва да се задоволим на първо време само с визия, която заменя вертикалната решетка на G-Class със светеща Black Panel Grille при Concept EQG. Към този момент има доста светодиоди в екстериора, но пък 22-цоловите джанти с дизайн от края на 90-те прехвърлят мост към миналото. Макар на вратата на багажника да има кутия за резерва гума, може да забележите, че формата й предполага, че там няма как да има такава. Това е така, защото от една страна се отдава почит към един традиционен елемент от дизайна на оригиналната G-класа, но сега е отделение за съхранение на кабелите за зареждане на батерията.

Както казахме, Mercedes не е готов в момента да разкрие повече за задвижването на модела, но е ясно, че концепцията се задвижва от четири електромотора, монтирани близо до колелата. Всеки мотор може да работи независимо, за да гарантира на EQG "уникални характеристики на задвижване". Интересна е и 2-скоростната скоростна кутия, която ще може да гарантира т. нар. режим crawl за преодоляване на много тежък офроуд терен.

Първият хибрид на AMG е най-мощният сериен модел от Афалтербах

Renault Megane минава на ток с 60 kWh батерия и до 470 км пробег

Руският GAZelle NN идва официално у нас

Източник на статията: Vesti.bg

Mercedes-Benz EQG Concept Mercedes-Benz