В понеделник в Сан Франциско се състоя официалната премиера на първия електрически SUV на Audi. Ден по-късно на родна земя бе премиерата на Q8, с който компанията влезе в сегмента на BMW X6 и Mercedes GLE Coupe. Събитието бе отпразнувано подобаващо в столичния Интер Експо Център.
Макар да влиза много късно в конкуренция с X6 и GLE Coupe, новият Q8 определено предлага най-атрактивната визия сред германските си конкуренти, като единствено Lambo Urus изпъква с повече агресия.
Визуално Q8 интерпретира по нов начин дизайнерския език на марката, с което изпъква пред Q7. Това ще рече много агресивна предница, доминирана от огромната радиаторна Singleframe решетка с шест вертикални ламела. Тя е заобиколена от тънки матрични LED фарове. Масивната C-колона и леко спускащата се назад линия на покрива характеризират профила, докато отзад стоповете преминават през цялата дължина на задницата, нещо което вече бе наложено от А7 и А8.
Q8 е дълъг 4,99 м, широк е 2 м и е висок 1,71 м, с които размери той е по-широк, по-къс и по-нисък от Q7. Важното е, че междуосието му е почти 3 метра, което е гаранция за огромни вътрешни размери. По-точно казано: той е най-просторния спрямо преките си конкуренти модел, като ги бие по дължина на интериора и свободно пространство в областта на главите на пътниците. Третият ред седалки се плъзга напред и назад. Багажникът предлага обем от 605 литра (при два реда седалки), а ако облегалките бъдат сгънати, товарният обем стига 1755 литра.
Задвижването на модела се осигурява от 3,0-литров TDI двигател (Q8 50 TDI), който работи съвместно с мека хибридна система. 48-волтовата електрическа система разчита на литиево-йонен пакет батерии, разположени под пода на багажника, и 48-волтов алтернатор стартер (BAS). По време на спиране се възстановява до 12 kW ток, който се връща в батерията. Между 55 и 160 км/ч Q8 може да се движи с изключен двигател до 40 секунди, ако водачът свали крака си от педала на газта. Това позволява икономия на до 0,7 л/100 км, което прави среден разход от 6,6 л/100 км и 172 г/км емисии СО2, но по цикъла NEDC. Иначе мощният 286 к.с. и 600 Нм V6 двигател гарантира ускорение до 100 км/ч за 6,3 сек. Това не е нещо невероятно, но все пак в базовото си оборудване Q8 50 TDI тежи 2145 кг. През 2019 г. за модела ще се предложат още два двигателя.
Водачът може да избира между седем режима на задвижване: comfort, auto, dynamic, individual, efficiency, allroad и offroad, като последният е в комбинация само с адаптивно въздушно окачване. В различните режими пътният просвет може да достигне до 254 мм, като ходът му е цели 90 мм.
Автономните автомобили може да се превърнат в ново оръжие за терористите