България е сред съзаклятниците, които искат Евро 7 въобще да не влиза в сила

Като довод осемте държави изтъкват, че по-строгите стандарти може да отклонят жизненоважни средства, необходими за постигането на целта на ЕС да забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ през 2035 г.

дизел ауспух вредни емисии

iStock

О сем членки на ЕС, включително Франция и Италия, призовават съюза да забрави за планирания екологичен стандарт Евро 7, той бил прекалено амбициозен и нереалистичен за постигане, пише Automotive News.

По-строгите мерки за намаляване на СО2 и NOx може отклонят жизненоважни инвестиции, необходими за постигане на крайната цел: да се забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ в ЕС през 2035 г.

В съвместен документ, изпратен до другите членове на ЕС, осемте държави казват, че Евро 7 въобще не трябва да влиза в сила.

Противопоставяме се на всякакви нови правила за вредните емисии (включително нови тестови изисквания или нови лимита на вредните емисии) за автомобили и ванове,” гласи становището в документа.

Той е подписан от Франция, Италия, Чехия, БЪЛГАРИЯ, Унгария, Полша, Румъния и Словакия.

Този обрат идва на фона на постигнатото предварително единодушие за ограничаване на замърсяването на въздуха. Но и преди имаше единодушие по отношение на забраната на ДВГ през 2035 г., докато Германия не издейства изключение за колите, работещи на синтетични горива.

Тук се вижда, че Германия не е подписала този документ, макар преди транспортният министър Волкер Висинг да е изразявал резервите си спрямо Евро 7.

Ако все пак стандартът Евро 7 бъде приет, той трябва да влезе в сила на 1 юли 2025 г. Тепърва предстои да видим как ще протекат дискусиите по темата.

СО2 вредни емисии България Euro 7 Евро 7