Т ази година членовете на ЕС трябва да обсъдят предложените норми и ограничения в екологичния стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през юли 2025 г. Под неговите удари ще попаднат леките- и лекотоварните автомобили, а автобусите и камионите ще бъдат засегнати две години по-късно.
Но сега става все по-очевидно, че Евро 7 вероятно няма да влезе в сила във варианта, в който е предложен в момента. Видяхме по-рано тази година, че дори нещо, което се считаше за решено, визирам забраната за продажба на нови коли с ДВГ през 2035 г., доведе до разцепление и в крайна сметка до изключение от общото правило.
Така че сега спокойно можем да предположим, че Евро 7 ще претърпи промени, за да бъде гласуван „ЗА”. Това е добра новина за автомобилните производители, които въобще не бяха доволни от предвидените мерки.
Вчера транспортният министър на Италия Матео Салвини заяви, че страната и съюзниците й в Европейския съюз могат да блокират Евро 7, който цели драстично намаляване на вредните емисии, съобщава Automotive News.
Предложените регулации са „очевидно грешни” и дори не са в помощ от екологична гледна точка, заяви транспортният министър на Италия Матео Салвини, лидер на дясната популистка партия Lega (на англ. League).
Италия, заедно с Франция, Чехия, Румъния, Португалия, Словакия, БЪЛГАРИЯ, Полша и Унгария имат нужните гласове, за да блокират решението, заяви Салвини по време на автомобилна конференция във Верона.
В момента сме блокиращо малцинство, искаме да станем мнозинство,” добавя той.
Европейските производители негодуват сериозно срещу екологичния стандарт, заявявайки, че те са прекалено стриктни, прибързани и ненужни.
Европейската комисия казва, че Евро 7 е нужен, за да се намалят вредните емисии и да се предотврати повторението на „Дизелгейт”.