Hyundai заяви, че ще се съсредоточи върху луксозни модели, SUV и електрически коли, за да постига рекордно високи печалби в бъдеще, независимо от инфлацията, променливите цени на суровините и проблемите с доставките.
Върхови се очаква да са постъпленията още за тази година, стана ясно при обявяването на резултатите от третото тримесечие, като в последните месеци на годината ситуацията с доставките на полупроводници най-вероятно ще се подобри.
А като потвърждение на въпросната стратегия, насочена към вдигане на нивото, е фактът, че новият флагман Grandeur, наречен Azera на пазарите извън Република Корея. регистрира голямо търсене след излизането си на пазара този месец. Напълно електрическият Ioniq 6 също се продава добре.
Оперативната печалба за трите месеца до септември е 1,07 милиарда долара. Продажбите са нараснали с 31 процента спрямо предходната година. Оперативната печалба е намаляла с 3,4%, докато нетната е спаднала с 5,1%.
Hyundai намали целта си за продажби за 2022 г. до 4,01 милиона автомобила от 4,32 млн., а също така намали планираната си инвестиция за годината.
Компанията добави, че продажбите на електромобили са се увеличили с повече от 27 процента спрямо година по-рано до около 52 000 броя, което представлява 5,1 процента от общия обем на продажбите.
Автомобилният производител повиши очакванията си за продажби на EV за 2023 г. с 40 процента до около 300 000 возила, като Ioniq 6 държи около 20 процента от този дял.
Hyundai също каза, че обмисля инвестиция в съвместно предприятие за производство на батерии в САЩ.