К арал съм Hyundai Grandeur, но реалностите в Европа отдавна наложиха неговото изтегляне от пазара. Но седмото поколение на флагмана на Hyundai показва нещо, което наистина не сме очаквали: буквално прескачане на няколко години развитие, за да се стигне до тази елитарна и луксозна лимузина, чието излъчване е по-силно от това на луксозния бранд Genesis. Нещо повече, в някои отношения новият Grandeur ми напомня за аурата на Cadillac, но без дългите години развитие и загатване за нещо ново. Напротив, Hyundai просто извади от нищото тази уникално изглеждаща лимузина, казвайки ни едно: компанията има целия потенциал и самочувствие да се изправи срещу най-добрите.
Към момента това е единствената причина да обърнем внимание на седмото поколение Grandeur, тъй като той няма да се продава в Европа. Но дързостта на Hyundai си заслужава внимание, а и визията на автомобила е наистина впечатляваща.
За съжаление, но в типичния за Hyundai/Kia/Genesis стил, разкриването на модела не бе съпроводено с никакви технически характеристики. Но пък съвсем ясно се вижда предницата, вдъхновена от минивана Staria. LED светлинна ивица се простира през цялата широчина на предницата, докато реалните фарове са монтирани по-ниско, в отделни блокове в бронята, обграждайки масивната радиаторна решетка.
Профилът, с тези изчистени линии, е впечатляващ. Дръжките остават скрити, а задните четвърт стъкла са препратка към оригиналния Grandeur от 1986 г. Дългите задни врати подсказват специално внимание за пътниците отзад, както и много сериозно междуосие, за да се осигури нужното пространство. Предишното поколение бе с 2885 мм между осите, но тук видимо се очаква, че ще е повече.
Тънката светлинна ивица отзад е в унисон с тази отпред. Леко извитият капак на багажника приютява камерата за задно виждане по средата, а над нея стои силно откроимият надпис Grandeur. За да се запазят клинично изчистените линии, ауспусите са скрити под бронята.
Що каса интериора, той също е много по-различен от предходното поколение. Виждаме два дисплея в горната част на арматурното табло, трети е разположен по-ниско на централната конзола, от където се контролира климатичната система. Дори от снимката може да се усетят висококачествените материали и усещането за лукс, което друг модел на Hyundai не е предлагал. Седалките са тапицирани с еко Nappa кожа. Двупанелният стъклен покрив също се откроява.