И сторията на Bugatti изобилства от специални автомобили, ставали притежание на специални хора. А може би не толкова специални, но все пак богати.
Такъв със сигурност е швейцарският предприемач Ханс Мати - хем специален, хем богат. Той колекционира няколко неща. Сред тях - автомобили.
Наскоро обаче Bugatti решава да изкупи обратно петте екземпляра на Мати - за да ги съхрани, не просто върне у дома. Защото са специални, редки, уникални в някои отношения.
Виждате ги снимани пред замъка Сен Жан в Молсхайм, домът на Bugatti Automobiles. Били са произведени съвсем наблизо. Да, те се прибраха.
Историческите автомобили включват Bugatti Type 51, смятан за един от най-уникалните запазени до днес екземпляри. Това е заводски състезателен “бегач”, управляван от самия Луи Широн, човекът на чието име има кръстен модел.
Забелязваме и Type 49, бил някога личен автомобил на самия Жан Бугати (с инициалите JB на вратите). И двете реликви са доставени в далечната 1930 г.
Не отстъпва и Type 37A, специален, и заради това, че е с компресор. В петорката е и Type 35B, който е бил с двигателя на Type 51, преди да получи нов и усъвършенстван за времето си.
Затваряме тази елитна компания с Type 35A - с мотора, скоростната кутия и задния мост на Type 36, също прославил се в състезания.
Ханс Мати е много запален на тема Bugatti, истински изследовател на марката. Притежава също снимки, автографи, статии по темата…
Не е искал да се откаже от скъпоценната си колекция. Преговорите между него и компанията са продължили две години и половина, като в тях е участвала Каролин Бугати, внучката на Еторе Бугати.