BMW спира за година бензиновите „седмици“ в Европа

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Н овият стандарт за измерване на вредните емисии и разхода на гориво ще принуди BMW да спре от продажба бензиновата Серия 7 в Европа за цяла година, твърди BMW Blog. Клиентите ще могат да си поръчват дизеловите версии, но това не е особено успокоително, тъй като в Европа дизелът показва сериозно отстъпление в продажбите след „Дизелгейт“.

Причината за тази спънка се нарича Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, познат като WLTP. Той се въведе през 2017 г. и се смята, че предлага много по-добра процедура за измерване на вредните емисии и разхода на гориво в реални условия. Предишната система – New European Driving Cycle – бе разработена през 80-те години и разчиташе на повече лабораторни измервания. WLTP оценява отделянето на вредни емисии при няколко реални условия, включително ускорение, спиране и движение с различни скорости.

За да може Серия 7 да се впише в нормите, ще трябва да се монтира сложният Otto Particulate Filter (OPF), което изисква комплексна работа, а не просто лепването му към изпускателната система. Същата причина налага спирането на производството на BMW M3 по-рано от предвиденото, като се очаква това да се случи през август, докато следващият модел се очаква през 2020 г.

Тази информация изглежда повече от логична, след като стана ясно, че BMW отчете сериозен ръст на емисиите CO2 в цялата си гама. Най-голям отчете BMW 520d SE Automatic, който сега отделя 119 г/км,, ръст от 17 г/км, а това значи 14% спрямо резултатите от предишния New European Driving Cycle (NEDC).

Новият цикъл за измерване на вредните емисии и разхода на гориво засегна дори базовото 116d SE, чийто емисии се покачиха от 94 на 111 г/км. С обратен знак е и разходът на гориво, който се качва съществено по новия стандарт.

Няма „Дизелгейт”, няма „Мънкигейт”, шефът на Volkswagen прибра милиони

Автономен автомобил на Uber уби жена в Аризона

Много дефектни части спъват производството на Tesla Model 3

Източник на статията: Vesti.bg

въглероден двуокис вредни емисии BMW