Renault-Nissan-Mitsubishi оглавиха миналогодишното първенство за най-много продажби в света, след като успяха да реализират 10,6 млн. продажби през 2017 г. На минимална разлика е Volkswagen, продал 10,53 млн. коли, докато Toyota пласира 10,2 млн.
И докато продажбите вървят на рекордни нива, Volkswagen има да покрива разходите по „Дизелгейт”, като същевременно налива десетки милиарди евро в елекрификация на гамата си чрез платформите MEB, J1 и PPE. Но тези колосални разходи не попречиха на Матиас Мюлер да прибере през изминалата година 10,14 млн. евро.
Според последния финансов доклад на Volkswagen Group, чийто шеф е Мюлер, босът е заработил с 40% повече спрямо 2016 г. (заплати и бонуси). През 2016-а той е спечелил 7,3 млн. евро.
Това са толкова пари, че дори и Дитер Цече, най-големият човек в Daimler AG, е заработил с 20% по-малко. И това въпреки фактът, че за втора поредна година Mercedes-Benz изпревари по продажби BMW и Audi.
Тенденцията се наблюдава и в схемата за компенсация на борда на директорите. Членовете му са получили възнаграждение от 50,3 млн. евро, което е ръст от 27% спрямо 2016 г.
След като през 2015 г. попадна в най-голямата си криза в цялата си история, Volkswagen се отърси от проблемите през 2017 г., когато отчете годишна оперативна печалба от 17 млрд. евро. А явно дори скандалите с изпитанията върху хора и маймуни за влиянието на вредните изгорели газове върху здравето им няма да попречат на Volkswagen да продължи да печели
Много дефектни части спъват производството на Tesla Model 3