В ъпреки че предлага SUV модели от четвърт век (честит 25-ти рожден ден, X5), BMW не излезе на офроуд територията, както прави Mercedes-Benz със своя G-Class SUV. За да сме абсолютно коректни, това не се случи, тъй като баварците категоризираха своите модели като SAV – Sport Activity Vehicle, което поставя ударение върху първата дума.
Сега обаче, ако се доверим на публикация в Automotive News, компанията от Мюнхен работи и върху истинска офроуд машина, което ще рече, че BMW най-накрая ще се осмели да влезе в територията на Land Rover Defender и споменатия G-Wagen.
Според анонимен източник, запознат с продуктовите планове на BMW, предстоящият офроудър ще бъде базиран на модулната платформа Neue Klasse на следващото поколение X5. С кодово име G74, той ще бъде разположен над другите SUV продукти на компанията и ще бъде произвеждан в завода в Спартанбърг, Южна Каролина.
G74 ще се появи през втората половина на 2029 г., 2-3 години след следващото поколение X5. Този срок също така предполага, че той неофициално ще замени бавно продаващия се plug-in хибриден XM, за който вече се чу, че може да бъде спрян от производство през 2028 г.
Баварците позиционираха ХМ на върха на своята SUV-гама, но предвид слабото му пазарно представяне, изглежда, че BMW ще промени курса, като следващият Sports Activity Vehicle ще се насочи към офроуд терените, вместо към динамичните асфалтови параметри.
Първото поколение BMW X5, представено за моделната 2000 година, предлагаше известни офроуд възможности, споделяйки настройките на задвижващия агрегат и контрола за спускане по наклон с третото поколение (L322) Range Rover. Системата за задвижване на четирите колела обаче използваше спирачно усилие, за да осигури сцепление при тежки условия, вместо по-агресивни заключващи се диференциали и ниски предавки. В резултат на това X5 от първо поколение беше предназначен по-скоро за стабилност при всякакви метеорологични условия и управление на сух път, отколкото за пълна проходимост, черта, споделена с всички следващи версии на средноразмерния SUV.
BMW се опита да направи най-известния си кросоувър още по-способен тази година, когато добави нов пакет xOffroad към X5 Silver Anniversary Edition 2025. С механично заключващ се заден диференциал, all-terrain гуми, въздушно окачване и набор от режими на шофиране по различни терени , пакетът xOffroad – който се предлага само в Silver Anniversary – всъщност даде на X5 известно сцепление и талант при тежки условия.
Ако BMW иска бъдещият му флагмански офроуд автомобил наистина да се конкурира с модели като G-класа, той ще трябва да има много по-голям ход на колелата от гореспоменатия специален X5, както и значителна защита на долната част на каросерията и оптимизирани ъгли на заход, отход и страничен наклон.