BMW: продажбите на коли с ДВГ няма да растат

Ръстът в продажбите на баварците е от електромобили, колите с ДВГ са в плато и ще последва спад

завод BMW Мюнхен роботи

BMW

Д елът на електрическите автомобили в общия микс възлиза на 15% от общите продажби на BMW през миналата година, но автомобилният производител се стреми към дял от 33% до 2026 г. Той ще му позволи да гони набелязаните цели за нарастване на продажбите до края на десетилетието.

Причината е, че BMW е преминал повратната точка при продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене и сега генерира най-голям ръст на продажбите от електрически автомобили, заявява главният финансов директор Валтер Мертл на кръгла маса за медиите.

Повратната точка за двигателя с вътрешно горене вече е факт“, казва Мертл, добавяйки, че според него тя е премината миналата година.

Сегашното плато на продажбите на автомобили с ДВГ ще продължи и след това ще спадне леко“, прогнозира той, посочвайки надвисналите екологични регулации, които ще ограничат продажбите на конвенционални автомобили.

Автомобилните производители са подложени на натиск да увеличат своите електрически предложения, тъй като регулаторните срокове от Китай, Европейския съюз и някои щати на САЩ ще започнат да забраняват продажбите на нови автомобили с ДВГ от средата на следващото десетилетие.

До 2026 г. всяка трета кола с марка BMW трябва да е електрическа (до 2030 г. половината от продажбите трябва да са на EV). За това ще спомогнат шестте нови модела от гамата Neue Klasse, за която разказахме наскоро. Поточната линия за тези модели ще позволи намаляване на производствените разходи с 25%.

Но въпреки това маржовете на BMW на колите с ДВГ и електрическите автомобили няма да достигнат паритет преди 2026 г., каза Мертл, посочвайки по-високите разходи за въвеждане на нови технологии за батерии за предстоящото ново поколение електромобили. Намаляване на цените също е възможност в определени ценови диапазони, без да навлиза в повече подробности.

Компанията се придържа към предварително обявената си цел от 3 милиона продадени автомобила до 2030 г. с 8-10% марж на печалбата в автомобилния сегмент, който е под обявената стойност от 10,3% през 2023 г.

Източник на статията: autonews.com

маржове продажби BMW