BMW M GmbH започва следващата глава от своята трансформация към електрическа мобилност. Това става с първите тестове на така наречения концептуален тестов автомобил за иновативни системи за управление на задвижването и шасито.
Фокусът на тестването на концепцията е система за задвижване на четирите колела, състояща се от четири електрически мотора и интегриран контрол на динамиката на управлението.
На базата на BMW i4 М50 е създадено купе с чисто електрическо задвижване с модифицирана каросерия, чиито особено широко изпъкнали арки на калниците позволяват интегрирането на специално създадени High Performance конструкции на предния и задния мост.
Ядрото на революционното High-Performance задвижване, което сега дебютира в тестовия автомобил, е електрическа M xDrive система за задвижване на четирите колела с четири електромотора. В рамките на милисекунди мощността и въртящият момент на спонтанно реагиращите електромотори могат да бъдат дозирани толкова прецизно, че нуждата от мощност, сигнализирана чрез педала на газта, може да бъде реализирана с динамика, която е непостижима с конвенционалните задвижващи системи.
Най-голямо е преимуществото на електрическата система за задвижване на четирите колела M xDrive е прецизността в пренасянето на мощността. Четирите мотора са свързани към централен, високоинтегриран управляващ блок, който постоянно регистрира състоянието на автомобила и желанията на водача.
Благодарение на особено чувствителното дозиране на задвижващата мощност и разгръщането й без осезаемо забавяне, могат да се постигнат и значително по-високи скорости в завой, например на мокри или заснежени пътища. В тези условия автомобилът завива без усилие и без склонност към недозавиване, тъй като успоредно с ъгъла на завъртане на волана може да бъде увеличена и мощността към външното за завоя задно колело.