Бъдещите модели на БМВ ще използват 3-цилиндрови дизелови и бензинови турбоагрегати, обяви лично шефът на развойната дейност на компанията Клаус Дрегер.
Работният обем на модулните двигатели ще бъде 1,5 л., или 500 куб.см. за всеки цилиндър.
По думите на Дрегер обаче бъдещата Трета серия няма да бъде оборудвана с тях, тъй като агрегатите са предвидени за модели с предно предаване.
Въпросната нова платформа ще бъде внедрена първо в "Мини" и в Серия 1.
Бензиновата версия ще развива максимална мощност от около 160 к.с., или 54 к.с. на цилиндър, мощност равна на тази при досегашния 4-цилиндров 2-литров двигател.
Разликата тук е, че 3-цилиндровите мотори ще имат емисии на въглероден оксид от само 95 г/км.
Новите агрегати ще се произвеждат в завода на БМВ в Хемс Хол, Англия.