Близо 50% от родния автопарк е на възраст над 20 години

Пламен Георгиев,
стари коли

Vesti.bg

Н е е новина, че автомобилният парк у нас е изключително остарял. През последните години беше започнала плаха промяна към подобряване на съотношението между пласираните нови и второупотребни автомобили на преклонна възраст, но с идването на COVID-19 тенденцията пак се обърна, констатира ААП. По официални данни, в края на 2020 г. средната възраст на автомобилите, които се движат по нашите пътища, е над 19 години. Леките автомобили до 5 години са само 6%, а повече от 70% от автомобилите са над 15 години. За съжаление през първия месец на 2021 г. ситуацията продължава да се влошава със застрашителни темпове.

България значително изостава от другите европейски страни по отношение на използването на екологични и безопасни превозни средства и към настоящия момент автопаркът в нашата държава е отчайващо стар, морално и физически.

ААП: Предлагаме скрапинг програма, субсидия 10 000 лв. за е-коли

Ситуацията коментира Храбрин Иванчев, Председател на Асоциацията  на автомобилните производители. „През месец януари на 2021 г. броят на автомобилите на възраст над 20 години се е увеличил с 8% спрямо същия месец на миналата година (със 109 703 броя), като тези автомобили са достигнали рекордно висок дял - 48% от всички регистрирани ППС в България, или 1 845 856 броя ППС от общо регистрирани 3 813 677 бр. Това означава, че половината от използваните автомобили в нашата държава имат стандарти за екологичност и безопасност отпреди 20 и повече години. Делът на автомобилите, които са на възраст над 15 години, вече достигна безпрецедентните 75%.”

5 неща, за които да внимаваме при покупка на „нов внос”

Връзката между възрастта на автомобилите и тяхната сигурност и надеждност е задълбочено изследвана и многократно доказана в световен мащаб. Използването на стари коли, в лошо техническо състояние, без да са оборудвани със съвременни технологии за безопасност и екологичност, пряко води до значително по-висока смъртност при пътни произшествия в България и до замърсяване на въздуха с вредни емисии, което също е изключително важен фактор за продължителността и качеството на живота, които имаме в нашата страна.

Част от позицията на ААП гласи: „Призоваваме за разработване на държавна политика за мобилност и за управляване на процесите, свързани с автопарка. Необходимо е незабавно създаване на  правила и контрол при вноса на употребявани автомобили, както и при тяхната експлоатация и ремонт.“

Пълен провал за Tesla при независими тестове за пробег

Lucid Motors изпреварва конкурентите в технологичната надпревара

Впечатляващи параметри и визия за електрическия Audi e-tron GT

Източник на статията: Vesti.bg

ААП употребявани автомобили нов внос автопарк