Lucid Motors изпреварва конкурентите в технологичната надпревара

Пламен Георгиев,
Lucid Air

, Lucid Motors

Lucid Air

О бикновено Илон Мъск е човекът, който сме свикнали да се изказва без каквито и да е задръжки, а действията му могат да вдигнат до небесата или смъкнат под морското равнище акциите на дадена компания. За да разнообразим малко статуквото, този път ви препредаваме думите на Питър Роулинсън, който е в редиците на Tesla, когато компанията представя Model S през 2012 г. Тогава той е наясно, че Tesla е изпреварила конкуренцията. Сега, оглавявайки Lucid Motors, Роулинсън казва в интервю за CNBC, че неговата компания е там, където Tesla е била преди десет години: начело на технологичната надпревара. С други думи – пред Tesla.

Ето го убиеца на Tesla Model S: до 1080 к.с. и 830 км пробег

Това Роулинсън заявява в отговор на въпрос на водещия Джим Крамър. Телевизионният водещ проучва възможността да направи резервация за Lucid Air Dream Edition (струващ $161 500) и пита събеседника си, как някой би платил много повече за Lucid Air, като за по-малко може да си купи Tesla Model S, защото всички обичат Tesla.

Освен поздравленията към Крамър за „безпогрешния му вкус”, изпълнителният директор на Lucid отговаря, че той не гледа на Tesla като на конкурент, когато става дума за продукта. Lucid Air ще се конкурира с Mercedes-Benz, не с Model S.

Не са малко хората по света, които биха изтъкнали най-големия пробег като индикация за най-добър електрически автомобил. Роулинсън оспорва това. Той смята, че най-добрият начин да измерване на технологичното съвършенство е енергийната ефикасност. Тук той изтъква, че Lucid Air може да измине много над 4 мили (6,4 км) на kWh.

1020 к.с., 628 км пробег и нов интериор: това е Tesla Model S

Роулинсън не влиза в по-големи детайли в тази посока, но изтъква, че Air разчита и на много компактни задвижващи трактове. Те обединяват мотор, инвертор, трансмисия и диференциал в един блок, тежащ 74 кг. При това той работи на 900V, което му позволява много висока скорост на зареждане. Той споменава, че Lucid ще изведе EV технологията на следващото ниво.

Вместо да залага на динамиката на своя продукт, с каквото Air определено разполага, Lucid избира да влезе в нишата на луксозните електрически автомобили. Това е друг начин за следване на философията, създадена от Мартин Еберхард и Марк Тарпенинг за Tesla: започни с малки стъпки – но със сериозна печалба – и спечели пари, за да постигнеш по-големи обеми на производство. А кои са въпросните двама господа? Техните имена са на много заден план зад това на Илон Мъск, но това са създателите на Tesla.

Впечатляващи параметри и визия за електрическия Audi e-tron GT

Ford удвоява инвестицията в електромобили до $22 млрд.

Страхотен отвън, невероятен вътре: новият DS 4

Източник на статията: Vesti.bg