Пълен провал за Tesla при независими тестове за пробег

Пламен Георгиев,
Tesla Model S 2021

, Tesla

Tesla Model S 2021

А втомобилите на Tesla винаги се използват като еталон за ускорение и пробег, затова и изненадата от независимите тестове на Edmunds.com са толкова изненадващи. Нито един от четирите модела не успява да измине реалния пробег, сертифициран по цикъла ЕРА.

Изданието Edmunds.com направи тестове на електромобилите, продавани на пазара в САЩ. Повечето от тестваните модели (пет модификации Tesla и Polestar 2 Performance) преминават успешно изпитанието в реални пътни условия, дори изминават много по-голям пробег от официалния. Но не и Tesla Model S, Model 3, Model X и Model Y.

За разлика от методологията EPA (55% шофиране по магистрала и 45% шофиране в града), Edmunds.com решава да измери пробега на електромобилите също в смесен цикъл, но този път 60% движение в града и 40% на магистрала, защото експертите смятат, че електрическите автомобили се използват повече в града. Тестът на конкретния модел приключва, когато батерията е почти изтощена (когато останат 10 мили/16 км пробег). След това изминатите мили (километри) се сумират с оставащия по борд компютър пробег, така са получава общият възможен пробег.

Edmunds.com

Най-големият пробег изминава Porsche Taycan 4S. Той изминава 520 км, което е с цели 59,3% повече спрямо обявения от производителя възможен пробег (327 км по ЕРА). Отличник се оказва и MINI Cooper SE, който преодолява с 36,5% повече километри спрямо официално обявените. Hyundai Kona Electric (507 км спрямо 415) и Kia Niro EV (459 км спрямо 385) също се представят достойно.

Edmunds.com

Тук идват аутсайдерите на Tesla. Model 3 Performance изминава 412 км вместо 499 (-17,4%), Model X Long Range – 473 км вместо 528 (-10,4%), Model Y Performance – 380 км вместо 468 (-9,6%). Резултатите на Model 3 Standard Range Plus и Model S Performance също са с отрицателен знак: първият минава 373 км, а не 402 (-7,2%), вторият – 512 км вместо 525 (-2,5%).

В крайна сметка от Edmunds уточняват, че те нямат претенции тези резултати да са меродавни. Изданието отчита, че при подобни тестове влияние оказват безброй фактори. Изтъква се, че по-големият пробег (не и в случая на Tesla) се дължи на това, че по-голям процент от маршрута се минава в града. От изданието казват, че те просто искат да дадат на собствениците и потенциалните клиенти допълнителна гледна точка, за да могат те да вземат по-информирано решение.

В линка може да видите подробната методология за провеждане на това изпитание.

Lucid Motors изпреварва конкурентите в технологичната надпревара

Впечатляващи параметри и визия за електрическия Audi e-tron GT

Ford удвоява инвестицията в електромобили до $22 млрд.

Източник на статията: Vesti.bg