Т ези дни фокусът е върху Audi. Главният дизайнер на марката Марк Лихте хвърля бомба след бомба. Първа загатна, че компанията ще направи електрически SUV, който да се конкурира с електрическата G-Class. След това даде да се разбере, че следващото поколение А8 ще е електрическо и ще използва дизайна и технологията от Grandsphere. Междувременно Audi купи дял от Sauber Group, подготвяйки влизането си във Формула 1.
Сега Лихте играе по тънката струна на феновете на конвенционалното задвижване. Последния нов модел с ДВГ ще бъде лансиран през 2026 г., след това новите продукти на марката ще са само електрически. От 2033 г. марката ще подава само електромобили. Но преди това да се случи, Audi ще направи един последен фурор със своите RS-ки с ДВГ.
Това става ясно от интервю на Марк Лихте с Top Gear. Запитан за плановете на компанията по отношение на феновете на конвенционалните двигатели, Лихте не пропуска възможността да подгрее очакванията им по следния начин:
Обещавам ви, и електромобилите, и конвенционалните модели ще са впечатляващи. Особено последното поколение RS модели, те ще са… зашеметяващи”.
Подробности обаче отказва да даде, но се знае, че следващите поколения RS4 и RS6 ще разчитат на плъг-ин хибридно задвижване, така че дните на RS-ките само с бензинов двигател са преброени. R8 отива в историята, същото ще сполети и TT RS, докато RS Q3 и братовчедът Sportback вероятно няма да запазят 5-цилиндровия двигател след настоящото поколение.
Що касае електромобилите, A6 E-Tron concept дава „много конкретна” представа за серийния модел, който ще запази 90% от дизайна. Марк Лихте споменава, че се работи по версия с по-широка следа на RS6 E-Tron.
Шефът на дизайна в Инголщад казва през Top Gear, че RS6 E-Tron ще стане негова ежедневна кола, с който ще замени настоящата си e-Tron GT.
Лихте разкрива още, че A6 E-Tron, Q6 E-Tron и бъдещите електрически RS модели вече са били представени вътрешнофирмено на среща в Берлин пред 1000 мениджъри. Реакцията им?
Полудяха, когато видяха снимките и моделите на сцената."