П риключилият преди седмици офроуд маратон „Дакар” отново не донесе очаквания резултат за Audi, но компанията вече натрупа огромен опит с електрическата си бегачка след две участия. Това явно дава поле за изява на марката, която загатна, че може да пусне на пазара една голяма изненада: електрически тежък офроудър.
Това стана ясно след интервю на Autocar Марк Лихте, главният дизайнер на Audi от 2014 г. насам. Той не казва нищо със сигурност, но намеква, че от Инголщад може да излезе електрически модел, който да се конкурира с очакваните премиери на електрическите G-Class и LR Defender.
Лихте казва, че новият SUV няма да стъпва на платформата PPE, използвана от Porsche и Audi, нито ще залага на платформата на Ford Ranger, която в бъдеще ще се използва от VW за нови SUV модели.
Единственото логично решения е новият електрически модел на Audi да използва платформата на Scout, най-новата придобивка на VW Group. SUV-овете и пикапите на Scout ще разполагат с истински офроуд качества, на рама и огромен пътен просвет.
Не е никак случаен фактът, че електрическото бъги RS Q E-Tron бе прокламирано от Audi като „тестова лаборатория в пустинята”. С него марката използва електрическо задвижване в комбинация с ефикасен енергиен преобразувател (модерна интерпретация на ДВГ-базиран range-extender), за да се конкурира с конвенционалните бегачки в „Дакар”.
Предстои да видим какво ще излезе от тази новина, защото в нея има едно голямо АКО: „… ако Audi реши да направи истински офроудър.”
Електрическият вариант на G-Class е плануван да влезе в производство през 2024 г. Електрическият Land Rover Defender трябва да се качи на конвейра през 2025 г.