Volkswagen разполага със завод в Чатануга, Тенеси, и изгражда друг за марката Scout близо до Колумбия, Южна Каролина. Audi също иска да произвежда в САЩ, но първо трябва да осигури работните места и производство в Германия, преди да построи завод в САЩ, за да избегне митата на президента Доналд Тръмп. А това не е нито лесно, нито евтино. И по този начин се оказва между чука и наковалнята.
Ако произвежда в САЩ, ще продава по-евтино в страната, т.е. ще спестява разходи. Но, за да гарантира работните места в родината си, това ще изисква много пари по колективни трудови договори. А и освен това изглежда, че към този момент компанията няма нужда от повече производствен капацитет.
Ако се нуждаем от завод в САЩ по политически причини, това не може да бъде за сметка на служителите и използването на капацитета в Германия“, коментира Шлагбауер, заместник-председател на борда на директорите на Audi.
Докато Audi и Porsche имат нужда да произвеждат в САЩ, за да избягват митата, по-ниското търсене в Китай и слабите продажби в Европа означават, че заводите им у дома работят с непълен капацитет, а синдикалните лидери са предпазливи да се откажат от по-голямо производство.
През март Audi постигна споразумение с представителите на служителите за съкращаване на 7500 позиции в Германия до 2029 г. чрез изкупуване на активи и ранно пенсиониране - в замяна на удължаване на гаранциите за сигурност на работното място за останалите работници до 2033 г. Компанията е в процес на информиране на служителите за офертите, въпреки че досега „не са се случили значителни съкращения на персонала“, заяви говорител на синдикалните организации.
През март Audi постигна споразумение за „социално отговорно съкращаване“ на до 7500 работни места до 2029 г. „Социално отговорно“ ще рече срещу много голямо възнаграждение за ранно пенсиониране или напускане. В замяна компанията гарантира сигурността на работните места за останалите работници до 2033 г. Също така стана ясно, че Audi ще инвестира около 8 млрд. евро в Германия до 2029 г.