Д изайнът и подредбата на интериорите на автомобилите логично е много важна тема за бранша. В момента той е малко разединен в две основни посоки – почитателите на модерните технологии с много дисплеи или по-семпли и изчистени интериори.
Aston Martin клони към вторите, съобщава The Drive. Инженерите на компанията дори имат специален метод за взимане на решенията как да подобри интериорите. Наричат го „вбесяващ фактор“.
„За нас е много важно да разберем как да разположим технологиите в интериора и гледаме други като Tesla, които са пионери. Първоначално ги разгледахме с отворено създание и си казахме, че това не сме ние“, казва Майлс Нурнбергер, директор на дизайн на Aston Martin пред CarExpert.
Затова компанията е открила свой метод как да намери правилната рецепта за интериорите си. Инженерите са разгледали интериорите и дисплеите на голям брой автомобили от различни производители. Записали са си колко стъпки са нужни, за да се активират определени функции. Функции, които не могат да се активират с едно действие, са активирали „вбесяващия фактор“.
„Когато искаш нещо, го искаш веднага. Ако искаш да увеличиш или на намалиш звука, да коригираш температурата, в момента, в който трябва да търсиш това в дисплея, си загубил клиента. Загубил си изживяването“, казва Нурнбергер.
Затова инженерите внимателно преценяват как да разполагат контролите, бутоните и виртуалните копчета и коя функция къде да бъде. Новият Vantage е един от примерите за действието на „вбесяващия фактор“. Той комбинира множество физически бутони и „врътки“, заедно с дисплей.
Някои от решенията са взети и с директната връзка на клиентите. Например инженерите са обмисляли да преместят бутоните за управление на седалките в дисплея. Клиентите обаче казали, че им харесва да могат да регулират седалките и според стила шофиране и не искат да се „ровят“ в менюта, което е и по-опасно в движение.