Д нес е натоварен ден за Aston Martin. Дебютът на baby Aston на 12 февруари не е никак случаен, защото днес се състоя и дебютът на AMR24, болидът на тима за Формула 1. Компанията изповядва кредото „Печелиш в неделя, продаваш в понеделник” на Il Commendatore, затова и датата на двете премиери съвпада.
Съвпада и това, че Vantage и AMR24 са драстично променени, като целта е да се постигне оптимална динамика и приближаване до лидерите. Първият иска да се мери с Porsche 911 Turbo S, вторият – да застане плътно зад Red Bull и компания във Ф1. За целта AMR24 има някои наистина важни промени в носа, но и в задната част, където е променена конфигурацията на цялото окачване, а това е кардинален подход за всеки един отбор. Ще проследим с интерес какво ще донесе това на хората на Лорънс Строл.
Aston Martin Vantage
Промените по уличната бегачка, която е станала значително по-мощна от своя предшественик, трябва да направят новия Vantage „най-шофьорски ориентирания и бърз Vantage в 74-годишната история на модела”.
В основата на тази трансформация лежи масивното нарастване на мощността на Vantage, идваща от дериват на Mercedes-AMG V8. Двигателят все още е с 4,0 литра работен обем и две турбини, но мощността му вече и 665 к.с. и 800 Нм. Тези цифри превръщат новия модел толкова бърз, колкото е и настоящият Vantage V12: от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди, максималната скорост е 325 км/ч.
За справка ще кажем, че предишният V8 модел разчиташе на 510 к.с. и 687 Нм, нуждаеше се от половин секунда повече за спринта до 100 км/ч, а максималната му скорост бе 314 км/ч.
Алуминиевото шаси също е било силно модифицирано с цел оптимизиране на твърдостта на усукване. В допълнение ще кажем, че теглото е оптимално разпределено между две оси – 50:50. Сред техническите акценти откриваме още адаптивни амортисьори Bilstein DTX, електронен заден диференциал (E-diff) и специално направени за модела 21-инчови Michelin Pilot S гуми. Джантите са ковани.
Визуално, новият автомобил се различава от предшественика си по увеличената с 30 мм широчината и новата предница, вдъхновена от One-77, в която е вградена с 38% по-голяма радиаторна решетка. Новите са и матричните LED фарове.
Но истинската трансформация е в интериора, където Vantage следва DB12 с напълно нов кокпит. За пръв път има 10,25-инчов сензорен екран, а инфотейнмънт системата е разработка на Aston. Макар тенденцията за дигитализация да е на линия, Aston Martin си остава защитник за физическите бутони, което вероятно ще се оцени високо от спортно ориентираните водачи.