З апочваме с най-важното за CLE53, задвижването. Под предния капак на новото купе е монтиран оптимизираният М256М на AMG. Редовият „шестак” е с непроменен работен обем от 3,0 литра, той генерира 449 к.с. 560 Нм, който достига до 600 Нм с функцията overboost в рамките на 12 секунди.
Интегрираният стартер генератор отдава за кратко допълнителни 23 к.с. и 205 Нм. Той захранва и 48-волтовата бордна електрическа система. Сред другите технологични решения спадат трансмисията AMG SPEEDSHIFT TCT 9G и напълно променливото задвижване на четирите колела AMG Performance 4MATIC+.
Всичко това трябва да е достатъчно CLE53 да ускори до 100 км/ч за 4,2 секунди, максималната скорост (опционално) може да достигне 270 км/ч.
Двигателят е с оптимизирани горивни камери, променени входящи и изходящи канали, промени по буталата и подобрена система за впръскване на горивото. По-голяма турбина увеличава налягането до 22 psi, работеща съвместно с нов електрически компресор.
За укротяване на мощността се грижат вентилирани дискове с размер 370 х 36 мм и четири апарата на предната ос, отзад дисковете с надпис AMG са с размер 360 х 26 мм.
Mercedes-AMG CLE53 идва стандартно със завиващи до 2,5 градуса задни колела. Както знаем, тази опция подобрява стабилността при скоростта над 100 км/ч и маневреността, когато се движите с по-ниска скорост.
Дизайнът на CLE53 отива по-далеч от новата предница и „дупе”. AMG са дали на купето раздути предни и задни калници, като са увеличили и следата отпред и отзад. Предницата е оборудвана с вертикално разграфената решетка Panamericana, имаме по-широк въздуховод в бронята, както и два такива отстрани с фаровете над тях.
Отзад имаме четири ауспухови накрайника. Те са разположени под двуелементните LED фарове с 3D графика, свързани по между си с тъмно червен дизайнерски елемент.
Опционалният AMG Performance Studio Package дава на купето по-сериозен заден спойлер върху капака на багажника, както и дифузьор между ауспусите. Предлагат се още два пакета AMG Night и два AMG Carbon Fiber.