И зглежда съвместното предприятие на Volkswagen с Rivian за $5,8 млрд. има някои амбициозни проекти в процес на разработка, а под „амбициозни“ имаме предвид достатъчно важни, за да разтърсят стратегията на VW за EV за следващото десетилетие.
Американският стартъп за електромобили ще помогне на VW Group в разработването на неговите е-коли от следващо поколение, включително дългоочаквания Golf 9. Rivian разработва следващо поколение електрическа архитектура, пригодена за софтуерно дефинирани превозни средства. Първите марки на VW Group, които ще приемат тази авангардна система, ще бъдат Porsche и Audi, като внедряването ще започне през 2027 г.
Светлината на прожекторите е твърдо насочена към следващото поколение VW Golf, което е потвърдено за 2029 г. с изцяло електрическо задвижване. Говорейки пред медиите, главният изпълнителен директор на VW Томас Шафер хвърли повече светлина върху бъдещите планове на компанията, разкривайки, че Golf е специално избран за дебют на новата софтуерно дефинирана платформа.
„Решихме как да направим софтуерно дефинираното превозно средство. Това ще се случи с Rivian, съвместното предприятие, където сглобяваме новата архитектура на електрическата електроника“, каза Шафер. „Но също така решихме, че искаме да започнем това пътуване с по-емблематичен продукт. Така че ще започнем с Golf.”
Както се съобщава от Auto News, Шафер потвърждава, че изцяло електрическият Golf „ще бъде показан през 2029 г.“. Хечбекът е предвиден да бъде качен на новата Scalable Systems Platform (SSP) на VW, която обещава подобрена ефективност и гъвкавост за бъдещи електромобили. Интересното е, че Golf 9 може да послужи като де факто заместител на MEB-базирания ID.3, който е планиран за втори фейслифт през 2026 г.
Golf 9 обаче няма да засенчи напълно своя събрат, задвижван с бензин, тъй като ДВГ версията се очаква да остане в производство до 2035 г.